| کد خبر: 173408 |

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن تشریح کرد:

◄ دستاوردهای ۴۰‌ساله ریلی پس از انقلاب اسلامی

اتمام تراک‌بندی محور بافق-بندرعباس تا پایان ۹۷ انجام می‌شود.

تین نیوز

یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن دستاورد‌های ۴۰‌ساله ریلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های احداث، بهسازی، گذرگاه، تقاطع‌ها، علائم و ارتباطات را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی با اشاره به این‌که شرکت راه‌آهن دستاوردهای مطلوبی در دوران پس از انقلاب اسلامی داشته است، گفت: ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در ۴۰‌سال گذشته، در حوزه زیرساخت، احداث خطوط اصلی در شبکه ریلی به میزان ۶۴۹۶‌کیلومتر است که این خطوط شامل خطوط جدید، خطوط دوم و سوم و خطوط حومه‌ای و برقی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده شبکه ریلی به میزان ۴۰۷۰ کیلومتر و بهسازی روسازی شبکه ریلی به میزان ۶۳۳۸ کیلومتر از دیگر اقدامات مهم در این دوره است، افزود: تجهیز ۲۲۱‌ایستگاه‌ به سیستم کنترل اتوماتیک قطار، تراک‌بندی ۲۶۲۷‌کیلومتر از خطوط شبکه ریلی و تجهیز و نوسازی علائم الکتریکی ۴۰‌ایستگاه، از دیگر اقدامات انجام‌شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن بابیان این‌که در دوران ۴۰‌ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت راه‌آهن توانسته است ۲۰۰‌گذرگاه‌ را احداث و تقاطع‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کند، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت: احداث خط دوم بافق-زرین‌شهر و خط دوم اهواز-اندیمشک و بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال ۹۷ ازجمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

یزدانی با یادآوری این‌که تراک‌بندی خطوط شبکه ریلی در محور بافق-بندرعباس تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: خط دوم تهران-قزوین، خط سوم و چهارم تهران-گرمسار و خط دوم قزوین-زنجان، در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

هم‌چنین به گفته معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن عملیات اجرایی برقی سازی در محورهای تهران-مشهد و گرمسار-اینچه‌برون و احداث راه‌آهن سریع‌السیر در محور تهران-قم-اصفهان آغازشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.