| کد خبر: 177792 |

کریمی هشدار داد:

اکنون بخشی از ناوگان بدون شناسه، بخشی بدون کارت هوشمند و بدون دریافت بارنامه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند.

تین‌نیوز | 

به گزارش خبرنگار تین نیوز احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران به خبرنگار گفت: بر اساس آمار رسمی 340 هزار ناوگان باری در کشور داریم اما آمار واقعی ناوگان این رقم نیست.

وی با توضیح این‌که یکی از مشکلات فعلی بخش حمل‌ونقل عدم ارائه آمار واقعی است، گفت: برای مثال اگر سالنامه آماری دو سال پی‌درپی را ملاحظه کنید متوجه تفاوت آماری خواهید بود. مثلاً سالنامه‌ای در سال اول آمار را  430 هزار دستگاه معرفی کرده و در سال دوم 340 دستگاه درصورتی‌که حتی یک ناوگان فرسوده هم در این مدت خارج نشده و درعین‌حال ناوگانی هم نوسازی نشده است.

کریمی با اشاره به این که کامیون‌دارانی بدون کارت هوشمند و بدون دریافت بارنامه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند و گفت: این وضعیت بیش‌تر در بخش حمل بارهای مرزی در شهرستان‌ها دیده‌شده است. مثلاً در گلپایگان به سمت استان مرکزی و نائین و اردستان به سمت یزد بارهای زیادی بدون بارنامه حمل می‌شود.

به گفته کریمی 25 درصد از بار ایران بدون شناسه و بارنامه و توسط ناوگانی که اصلاً در سیستم شناسایی نشده است حمل می‌شود.

او نتیجه‌گیری کرد که تعداد ناوگان واقعی بیشتر از آماری است که سازمان‌های متولی اعلام می‌کنند و گفت: این تعداد ناوگان در مقابل بار موجود دو برابر است. در اروپا یک دستگاه کامیون 250 هزار کیلومتر در سال یعنی معادل 800 کیلومتر راه می‌رود؛ اما در ایران در بهترین حالت 50 هزار کیلومتر برای همین است که  کامیون‌دار سعی می‌کند تمام کم‌کاری را در کرایه جبران کند.

او این راهم گفت که همین ناوگان موجود هم ناوگان فرسوده است که هر آنچه درآمد دارد در تعمیرگاه هزینه می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 1

    سلام عرض ادب واحترام
    خدمت جناب کریمی ،
    این هم یکی از صدها سومدیریتی
    است که متوجه برخی از مسئولین می باشد.
    واین هم نقصی است در بطن حمل ونقل جاده ای کشورمون که در برخی از نقاط ملموس است.
    واین نقص را به نظر بنده با اجرا شدن طرح جامع تن بر کیلومتر ونصب نرم افزار های مربوط ونظارت تمامی دستگاههای مربوطه بخصوص برادران راهور وپلیس راه
    می توان پوشش داد.
    با تشکر💫

  • محسن بذرافشان 1 0

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم براکارت هوشمند پایه دو قبلا پایان خدمت میخواست ایا طرحی هست که برا کارت هوشمند پایه دو پایان خدمت نخواد یا طرحی داخل مجلس هست که مثل گواهینامه بدون پایان خدمت در دست تصویب باشه با تشکر

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین