◄ جزئیات کامل ثبت نام طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا
ثبت نام طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا، از ساعت 10 صبح چهارشنبه مورخ 4 مهرماه 1403 آغاز شده و تا روز دوشنبه مورخ 9 مهرماه نیز ادامه دارد.
ثبت نام طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا، از ساعت 10 صبح چهارشنبه مورخ 4 مهرماه 1403 آغاز شده و تا روز دوشنبه مورخ 9 مهرماه نیز ادامه دارد.
به گزارش تین نیوز، در این مرحله تمامی متقاضیان خرید خودرو، از جمله متقاضیان طرح نوسازی سایپا، امکان ثبت نام را خواهند داشت:
براساس بخشنامه طرح فرسوده سایپا، متقاضیان واجد شرایط لازم است قبل از ثبت نام خودرو در سامانه سایپا، نسبت به درج اطلاعات شخصی و همچنین درج اطلاعات خودرو فرسوده در سامانه ستاد نوسازی، اقدامات لازم را انجام داده باشند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:
چه خودرویی فرسوده محسوب می شود؟
ثبت نام خودرو فرسوده سایپا، فعالا برای مالکان خودروهای تاکسی امکان پذیر نیست. همچنین مالکان خودروهای شخصی نیز به شرطی که حداقل 15 سال از زمان تولید خودروی شان گذشته باشد، می توانند در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سایپا ثبت نام کنند. جزییات کامل میزان فرسودگی انواع خودروها را در مقاله سن فرسودگی وسایل نقلیه مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید:
شرایط و زمان امکان واریز وجه و تکمیل فروش طرح خودرو مادران اعلام شد + جزئیات
شرایط ثبت نام سایپا برای خودروهای فرسوده
1- در راستای اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال 1401، مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نیز آیین نامه موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا بوده و تمایل به شرکت در قرعه کشی سایپا را دارند، میتوانند نسبت به ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام نمایند.
2- متقاضیان مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی خودرو و شماره موتور و نیز مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی را در سامانه یکپارچه فروش ثبت نمایند.
3- تاقبل از احراز صلاحیت دارنده خودرو فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه یکپارچه خودرو و همچنین طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان هیچگونه واریز وجهی را نخواهند داشت.
4- تشخیص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است و شرکت سایپا، مسئولیتی در این زمینه ندارد.
5- مالکین در صورت برنده شدن در قرعه کشی سایپا، موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده (موجود در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت) مراجعه و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف دو ماه به پایان رسانند.
5- با توجه به اینکه گواهی اسقاط خودرو متعلق به کارخانه سازنده است، متقاضیان واجد شرایط که در قرعه کشی سایپا برنده شده باشند و خودرو خود را اسقاط نموده باشند، هیچ گونه ادعایی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن نخواهند داشت.
6- متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام سایپا تا تحویل خودرو جدید، حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نباشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و مجری طرح و خودروساز هیچگونه تعهدی در قبال آنان نخواهد داشت.
7- متقاضی باید اطلاعات خودروی فرسوده را ثبت و تائید نماید. بدیهی است در صورت هرگونه تاخیر در فرایند اسقاط و ثبت نام خودروی جایگزین عواقب ناشی از آن برعهده متقاضی خواهد بود و گروه خودروسازی سایپا هیچگونه تعهدی مبنی بر تحویل خودروی اعلامی در این بخشنامه را نخواهد داشت.
8- قیمت خودرو جایگزین توسط گروه خودروسازی سایپا معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه است. مجددا تاکید میگردد متقاضیان پس از طی مراحل تایید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه یکپارچه و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده به این شرکت معرفی میگردند و پس از آن، امکان واریز وجه فراهم خواهد شد.
9- متقاضیان خودروی فرسوده که میخواهند وجه خودروی فرسوده یا ارزش لاشه یا امتیازات گواهی اسقاط را از مراکز اسقاط دریافت نمایند، نمیتوانند در طرح ثبت نام خودرو فرسوده سایپا شرکت کنند.
محدودیت های ثبت نام مالکان خودرو فرسوده
1- محدودیت کد ملی برای ثبت نام خودرو فرسوده سایپا اعمال خواهد شد (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو).
2- امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.
3- شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز میگردد، الزاما باید متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورت درج اطلاعات نادرست، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.
4- شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.
5- کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری، باید از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نیست.
6- مشتریان محترم باید پس از کارکرد 1000 کیلومتر و حداکثر پنج ماه از تاریخ تحویل خودرو، برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی سایپا مراجعه نمایند. در غیر اینصورت گارانتی خودرو سایپا ابطال میگردد.
7- ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.
8- در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری و محیط زیست از جمله (سطح آلایندگی یورو4 ، یورو5 و ....) شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو گردد و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود و یا هرگونه افزایش هزینه ها (شماره گذاری، بیمه، مالیات، مالیات نقل و انتقال، و ...) تا قبل از فاکتور خودرو صورت پذیرد، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه مربوطه صادر خواهد شد.
9- با توجه به دستورالعمل صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و بروزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری موارد ذیل متذکر می شود :
- در صورتیکه مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یکسال از آخرین تاریخ بروزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت آن در سامانه شماره گذاری گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به سامانه سخا نسبت به به روزرسانی یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام نموده و پس از تائید توسط اداره پست، تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید.
- در صورتیکه مشتری دارای برگه احراز سکونت مالک خودرو باشد، باید حتما برگه مذکور را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری خواهد بود.
- تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، شماره پذیرش مشتری وارد مرحله تخصیص نخواهد شد و فاکتور نمیگردد.
- درصورتیکه شماره گذاری خودرو به دلیل تاخیر مشتری یا درج اطلاعات نادرست توسط مشتری، به تاخیر بیفتد، علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو نیز از ایشان دریافت خواهد شد.
۱۰- مشتریان میتوانند جهت رویت ویژگی ها و تجهیزات محصولات سایپا به سایت saipacorp.com مراجعه نمایند.
12- در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو، برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل 36 درصد سالیانه خسارت تاخیر، محاسبه و در بازه زمانی مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود. در صورتیکه مشتری موفق به اسقاط خودروی فرسوده طی مدت ۲ ماه نگردد مسئولیتی در خصوص تحویل خودرو و یا سود تاخیر متوجه خودروساز نخواهد بود.
13- در روش فروش فوق العاده سایپا، یکی از بسته های خدمت و آپشن در زمان واریز وجه بصورت پیش فرض انتخاب شده است، در صورتیکه مشتری تمایل به تغییر در بسته خدمت و آپشن و یا حذف آن داشته باشد، میتواند قبل از واریز وجه اقدام نماید. همچنین در روش های پیش فروش یکساله سایپا امکان انتخاب بسته های خدمت و آپشن برای خودروها بصورت اختیاری فراهم است. در صورت انتخاب بسته، مبلغ آن در زمان پرداخت مابه التفاوت از مشتریان اخذ میگردد.
14- مشتریان محترم میتوانند جهت رویت بسته های خدمت و آپشن به سایت اینترنتی سایپا یدک به نشانی saipayadak.org مراجعه کنند.
نکته عجیب برای شرکت در این طرح آن است که تمامی قیمت لاشه و ارزش گواهی اسقاط و خلاصه هر امتیاز مادی دیگری که در قبال اسقاط خودروی فرسوده به صاحب خودروی فرسوده تعلق میگیرد طبق این طرح به شرکت سایپا یا ایران خودرو تعلق میگیرد اما خودرو هم به همان قیمت مصوب روز به وی تحویل داده خواهد شد پس تفاوت چنین شخصی با یک ثبت نام کننده عادی خودرو در چه چیز هست ؟!!! یعنی اسقاط خودروی فرسوده برای دارنده آن چه خیر مادی دارد که بخواهد اینکار را انجام دهد چون با این حالت هیچ خیر مادی که نصیب وی نشده است و تفاوتی با یک شرکت کننده عادی ندارد و تمامی منافع مادی اسقاط هم که به کارخانه رسیده است پس چرا باید دارنده خودروی فرسوده دنبال اسقاط آن باشد ؟!!!
دقیقا حرف کاظم را قبول دارم