| کد خبر: 198650 |

قطارشهری مشهد در پایان صفر خدمات ویژه دارد

سرویس دهی ناوگان قطارشهری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به صورت ویژه انجام می‌شود.

تین نیوز

سرویس دهی ناوگان قطارشهری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به صورت ویژه انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: با توجه به حضور بیش از سه میلیون زائر در ایام عزاداری پایان صفر در این کلانشهر، تمهیدات ویژه ای برای جابجایی زائران و مجاوران در دستور کار است.

وحید مبین مقدم افزود: در این راستا سرویس دهی خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد روز چهارم آبان ماه و مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی از ساعت ۶ صبح آغاز شده و با یک ساعت افزایش در انتهای شب تا ساعت ۲۳ ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: همچنین سرویس دهی این ناوگان پنجم آبان و مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با یک ساعت افزایش نسبت به روزهای تعطیل در ابتدای روز، از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

وی گفت: سرویس دهی قطارشهری مشهد در روز دوشنبه ۶ آبان ماه مصادف با شب شهادت حضرت امام رضا (ع) نیز از ساعت ۶ صبح آغاز و با یک ساعت افزایش در انتهای شب تا ساعت ۲۳ انجام می‌شود.

مبین مقدم افزود: همچنین سرویس دهی این ناوگان در روز سه شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با یک ساعت افزایش نسبت به روزهای تعطیل در ابتدای روز، از ساعت ۶ آغاز و تا ساعت ۲۲ بصورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «همه خادم الرضاییم» با مشارکت آستان قدس رضوی در ایستگاه شهدای قطارشهری طی این ایام اظهار داشت: در این نمایشگاه تصاویری از خدمت‌ رسانی به کاروان های پیاده حرم مطهر رضوی و بارگاه و گلدسته‌های حرم مطهر در معرض دید مسافران قرار گرفته است.

وی گفت: اجرای تئاتر و پرده خوانی در ایستگاه های شریعتی و بسیج و اجرای سرود در ایستگاه های شریعتی، شهدا و بسیج از سایر اقدامات این شرکت در دهه پایانی ماه صفر است.

مبین مقدم افزود: اکران تصاویر و کلیپ های مناسبتی این ایام در بیش از ۷۰۰ مانیتور قطارها و ۱۵۰ مانیتور ایستگاه ها، سیاه پوش کردن ۳۴ ایستگاه این ناوگان و همکاری در تامین برق و آب مورد نیاز ایستگاه های صلواتی مجاور ایستگاه های قطار شهری از دیگر اقدامات این شرکت در ایام عزاداری دهه آخر صفر است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴/۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.