| کد خبر: 203513 |

◄ سیل شدید در سیستان‌وبلوچستان: بیش از ۳۵۰ روستا در محاصره سیلاب

بنا بر گزارش‌ها، سیل در سیستان و بلوچستان دست‌کم ۲۳ مسیر ارتباطی و راه در این استان را بسته، پل‌ها و معابر را خراب کرده است.

تین نیوز

بنا بر گزارش‌ها، سیل در سیستان و بلوچستان دست‌کم ۲۳ مسیر ارتباطی و راه در این استان را بسته، پل‌ها و معابر را تخریب کرده است.

به گزارش تین نیوز تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی نیز حاکی از خسارت‌ها به سازه‌ها، آب‌گرفتگی و زیر آب رفتن برخی خانه‌های مسکونی‌ است.

مردم استان سیستان بلوچستان می گویند: سیستان‌وبلوچستان گرفتار بارش‌های فوق سنگین که طی دهه اخیر بی‌سابقه بوده می‌باشد شده است و شهرها و روستاها در محاصره سیلاب هستند و تمامی راه‌های ارتباطی بعضی روستاها کاملاً قطع می‌باشد.

همچنین خبرها حاکی از این است که وضعیت مردم  در منطقه زرآباد و دشتیاری خیلی خطرناک و احتیاج به امداد دارند. 

روح‌الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، شنبه شب گفت: «بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی از عصر روز جمعه تاکنون سبب بسته شدن ۲۳ مسیر ارتباطی در این استان شده است».

این مقام دولتی در عین حال از آبگرفتگی ده‌ها واحد مسکونی خبر داده‌است.

شماری از کاربران می‌گویند در برخی نقاط مردم به بالای درخت‌ها و تپه‌ها پناه برده‌اند.

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در حال حال حاضر بارندگی در این استان قطع شده است. روستا‌های دلگان، نیکشهر، فنوج، قصرقند، کنارک و چابهار در محاصره آب هستند و تمامی راه‌های این مناطق مسدود است. تاکنون گزارشی مبنی براین که مشکلی در این مناطق براثر سیلاب به وجود آمده است به ما گزارش نشده است.

او افزود: امروز هماهنگ شده که یک فروند بالگرد از بندرعباس به شهرستان کنارک اعزام شود. همچنین ۳ فروند بالگرد از زاهدان نیز از سوی سپاه و هوانیروز به دلگان و چابهار اعزام شوند که امدادرسانی هوایی در این مناطق صورت بگیرد.

در همین حال، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان می گوید: تداوم بارش باران در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور که در دو دهه اخیر بی‌سابقه توصیف شده حدود ۳۵۰ روستا را در این مناطق به ویژه در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب قرار داده به طوری که برق برخی روستاها و راه‌های دسترسی آنها نیز قطع شده است.آب سه سد بر اثر بارش‌های بی‌سابقه باران سر ریز شده است.

حجم ویدیو: 8.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.