| کد خبر: 196260 |

عدم حمایت از شرکت‌های مسافربری بین شهری

بعضی از قطعات و لوازم‌یدکی مانند لاستیک و روغن نسبت به سال گذشته دو برابر و نسبت به سه سال گذشته چهار برابر شده در صورتی که کرایه تنها ۲۰ درصد اضافه شده است. با این وضعیت مسافربری بین‌شهری دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

تین نیوز

بعضی از قطعات و لوازم‌یدکی مانند لاستیک و روغن نسبت به سال گذشته دو برابر و نسبت به سه سال گذشته چهار برابر شده در صورتی که کرایه تنها ۲۰ درصد اضافه شده است. با این وضعیت مسافربری بین‌شهری دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، غلامرضا گلشهر، مدیرعامل شرکت رویال سفر ایرانیان گفت: از دیگر مشکلات کمبود و گرانی اتوبوس و خودروهای سواری برای تکمیل ناوگان است. اولین انتظار ما برای حمایت از این شغل این است که لوازم یدکی و لاستیک با قیمت یارانه‌ای در اختیار شرکت‌های مسافربری اتوبوسرانی بین شهری قرار داده شود.

وی درباره سابقه فعالیت اتوبوس‌های VIP بین شهری در کشور گفت: شرکت رویال سفر ایرانیان اولین شرکتی بوده که فعالیت خود را با اتوبوس‌های VIP آغاز کرده است. در سال ۱۳۸۴ که این شرکت شروع به فعالیت کرده، هیچ اتوبوس VIP برای جابه‌جایی مسافر وجود نداشت. ما برای رفاه مسافران برای اولین بار اتوبوس‌های ۲۴ نفره را در مسیر تهران-اصفهان راه‌اندازی کرده و با ۵۰ دستگاه اتوبوس ملکی شرکت شروع به فعالیت کردیم.

گلشهر افزود: بعد از استقبال مردم برای اتوبوس VIP درخواست مجوز دادیم و بعد از بازدید توسط پلیس راهور به سختی توانستیم در سال ۸۵ مجوز اتوبوس‌های VIP را بگیریم. در آن زمان رئیس هیات‌مدیره این شرکت، ‌کارخانه اتوبوس‌سازی داشت و ایشان شروع به تولید اتوبوس‌های VIP کردند.

وی در ادامه گفت: تولید اتوبوس‌های VIP تا سال ۸۹ ادامه داشت. بعد از مواجه با تحریم‌ها، در تامین شاسی دچار مشکل شدند و آن اتوبوس‌سازی نیمه‌تعطیل شد. با توسعه ناوگان از سال ۹۰ کل اتوبوس‌های شرکت VIP شد. درحال از حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت ۳۸۰دستگاه آن خود مالک هستند.

مدیرعامل شرکت رویال سفر ایرانیان گفت: سال ۹۴ برای خودروهای شاسی بلند تویوتا، مجوز جابه‌جایی مسافر برای فرودگاه امام را گرفتیم و با تسهیلات سازمان حمل‌ونقل ۱۵۰ دستگاه خودرو را وارد ناوگان کردیم. به علت این‌که به تحریم‌ها برخورد کردیم با وجود این‌که سازمان حمل‌ونقل مجوز واردات ۴۰۰ دستگاه خودروهای شاسی بلند تویوتا با وام وزارت راه را داده بود، نتوانستیم این خودروها را وارد کنیم.

وی افزود: درحال‌حاضر تنها شرکتی هستیم که هم مجوز اتوبوس و هم مجوز سواری داریم. از سال ۸۵ در کنار سرویس‌های داخلی،‌ سرویس‌های خارجی هم اضافه کردیم. درحال‌حاضر برای ترکیه شهرهای آنکارا،‌ استانبول،‌ عراق، ‌ارمنستان،‌ گرجستان شهرهای باتومی و تفلیس مسافر جابه‌جا می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: تنها شرکت حمل‌ونقل ایرانی بودیم که اتوبوس مسافری به مقصد عراق فرستادیم. در مراسم اربعین سال گذشته نیز ۸۶ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران ایرانی فرستادیم.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.