| کد خبر: 231733 |

مطالبه دیرینه مردم طالقان با گشایش جاده جدید محقق شد

جاده جدید هشتگرد- طالقان روز یکشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عزیزاله شهبازی استاندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت و به سال ها چشم انتظاری مردم این خطه برای برخورداری از جاده مناسب، پایان داده شد.

تین نیوز

جاده جدید هشتگرد- طالقان  روز یکشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  و عزیزاله شهبازی استاندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت و به سال ها چشم انتظاری مردم این خطه برای برخورداری از جاده مناسب، پایان داده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در حاشیه این آیین، گفت: شهرستان طالقان با جعمیتی حدود یکصد هزار نفر در ارتفاع حدود سه هزارمتری از سطح دریا قرار دارد و این شهرستان در واقع دورترین منطقه به مرکز استان یعنی کرج محسوب می شود.

وی بیان داشت: عملیات احداث جاده هشتگرد -  طالقان در سال ۱۳۷۵ کلنگ احداث جاده جدید طالقان بین شهرهشتگرد و شهرطالقان به زمین زده شد که بنا به عللی زمان تکمیل این پروژه به تاخیر افتاد.

جاده هشتگرد – طالقان به طول ۳۴ کیلومتر در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت : این جاده به طول ۳۴ کیلومتر طی ۲ سال گذشته با اهتمام وزارت راه وشهرسازی تکمیل و  آماده بهره برداری شد.

وی  بیان داشت : در اجرای این پروژه ۹ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی شده ، ۶ هزارو۲۰۰ متر دیوار حفاظتی، ۸۰ دهانه پل آبرو و یک دستگاه تونل به طول ۹۷۵ متر احداث شده که ارزش این پروژه افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

مزیت های این پروژه

 با افتتاح این پروژه مسیر ۹۰ کیلومتری طالقان - کرج ، ۳۲ کیلومتر کوتاه تر می شود که کاهش زمان سفر، کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا از مزیت های آن است .

خالقی  ادامه داد: رونق گردشگری ،  کاهش ترافیک و حوادث رانندگی باید به مزیت های این جاده افزود.

مدیرکل راه وشهرسازی بیان داشت : با توجه به کوهستانی بودن مسیر ، احداث این جاده یکی از پروژه های سنگین به لحاظ عمرانی محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.