| کد خبر: 248868 |

عملکرد حمل و نقل ریلی در ۷ ماهه سال جاری نشان می دهد؛

افزایش ۵۵ درصدی جابجایی مسافران با قطار

تعداد مسافر جابه جا شده توسط بخش ریلی در هفت ماهه سال جاری به ۱۷ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی همراه شده است.

تین نیوز

تعداد مسافر جابه جا شده توسط بخش ریلی در هفت ماهه سال جاری به ۱۷  میلیون نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی همراه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مرور روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر در هفت ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۷/۱۶ میلیون نفر ثبت شده است.

بر اساس آمارهای معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافر جابه جا شده توسط بخش ریلی در هفت ماهه سال گذشته ۱۱ میلیون نفر بوده و این تعداد در سال جاری به ۱۷  میلیون نفر رسیده است.

به این ترتیب تعداد جابجایی مسافران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر مقایسه عملکرد ۷ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، افزایش دو درصدی را نشان می دهد.

پیش از این نیز سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن ایران از شکسته شدن رکورد جابجایی ۱۰ ساله مسافر با قطار طی ۴ ماهه اول امسال خبر داده بود.

حمل ونقل ریلی به عنوان یک روش ایمن و به صرفه اقتصادی در اولویت جابجایی بار و مسافر قرار دارد اما معاون وزیر بارها از عقب ماندگی های صنعت ریلی ، کمبود لکوموتیو و نیاز به نوسازی و بهسازی این حوزه خبر داده و از عزم دولت سیزدهم برای تقویت راه آهن کشور سخن گفته بود.

در همین راستا نیز طی یک سال گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری پروژه های راه آهن و اتصال استان های مختلف به شبکه ریلی کشور بودیم که از جمله آن ها می توان به قطار مسافری سمنان- دامغان- شاهرود به مقصد مشهد و راه آهن خاش- زاهدان اشاره کرد.

همچنین طی این مدت ظرفیت بسیاری از خطوط ریلی افزایش یافت که موجب افزایش جابجایی مسافران ریلی شد.

از سوی دیگر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، از دریافت مجوز ۲۰ میلیارد دلاری برای نوسازی حمل ونقل کشور و انجام مذاکراتی برای واردات لکوموتیو به کشور خبر داده که می تواند تحول بخش همه شقوق حمل ونقل از جمله حمل ونقل ریلی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.