| کد خبر ۳۰۵۳۱۵
کپی شد

◄ دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج؛ فاجعه ترافیکی جدید در آزادراه تهران کرج قزوین

برگزاری جلسه بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج، واکنش کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و توسعه این آزادراه، ادامه روند خودرو محوری است. .

دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج؛ فاجعه ترافیکی جدید در آزادراه تهران کرج قزوین
تین نیوز |

در حالی  که چندی پیش  جلسه ای در خصوص بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای احداث کمربندی جنوبی استان البرز و 2 طبقه کردن اتوبان تهران کرج برگزار شد، تعدادی از کارشناسان این سیاست گذاری را  فاجعه جدید در آزادراه تهران کرج قزوین توصیف کردند.

توصیه کارشناسان به خودداری از دو طبقه کردن آزادراه تهران قزوین / راهکار چیست؟

به گزارش تین نیوز، این جلسه با حضور  هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل  و  عبداللهی   استاندار البرز برگزار شده   و واکنش منفی کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و  توسعه این  آزادراه ، ادامه روند خودرو محوری است  و تاکید کرده اند: چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد. 

خبر مهم امروز: 

جزئیات اظهارنامه رانندگان سواری کرایه در سال مالی ۱۴۰۳/ هزینه ثبت اظهارنامه مالیاتی چقدر است؟

 کارشناسان مخالف  در توضیح دیدگاه خود ، آثار منفی این پروژه را  به شرح زیر  برشمردند: 

۱. افزایش ترافیک شهر تهران

۲. افزایش ترافیک شهر کرج

۳. افزایش ترافیک جاده قدیم کرج چالوس

۴. افزایش ترافیک کرج قزوین و جهت مخالف آن

۵. افزایش تعداد کشته های معابر

۶. ایجاد روانی حرکت در تهران کرج به مدت حداکثر یک سال و سپس افزایش ترافیک آن در هر دو طبقه بیش از گذشته

۷. تبدیل شدن به نمونه ای از یک پروژه شکست خورده برای ارایه در کلاس ها

کارشناسان مخالف این پروژه در عین حال تاکید کردند: فقط در یک صورت همه اشکالات ذکر شده منتفی می شود و آن هم احداث چند خط قطار حومه ای کرج تهران   در طبقه دوم بزرگراه  است.

به گفته آنان، چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد،  مدام باید عمیق تر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    به جای این کار خطوط مترو یا تراموای جدید بکشید

    • ناشناس

      مترو الودگی داره . گازوییل خوبه

  • پوریا پاسخ

    دقیقا همینطوره این راهکار فقط و فقط هزینه های بیخود از جیب مردم برای یک کار بیخود و اشتباه است

  • سید پاسخ

    کنارگذر شمالی کرج ساخته خواهد شد و کلا خلوت میکند خیلی هم خوب است

  • مهدی پاسخ

    همیشه این اتوبان کرج قزوین شلوغه معلوم نیست کجا میرن میان همه تک سرنشین

  • مهدی پاسخ

    چقد نظر کارشناسیتون مزخرف و چرت وپرته ، بهترین راه حل خلاصی ترافیک وحشتناک کرج تهران همین دوطبقه کردنه، شما هیچ ارزشی برا وقت وانرژی مردمی ک عمرشون در ترافیک این حد فاصل هدر میره قائل نیستین هدفتون فقط پر کردن جیباتونه ، واقعا متاسفم براتون

  • مرتضی پاسخ

    خودرو محوری بلای جان کشور شده ، صبح در تهران همه بصورت تک سرنشین در اتوبان تردد می‌کنند ، یک لاین باریک حتی به موتور داده نمیشود که هم بصورت ایمن موتورها تردد کنند و وارد حریم خودرو ها نشوند،در تمام کشورها موتور و دوچرخه اولویت تردد شهری هستند مثل شرق آسیا

  • ساسان پاسخ

    دقیقا باید به مسیر سبز و محیط زیست توجه کرد و حمل نقل عمومی را گسترش داد و بهترین کار توجه به راه آهن و مترو و حمل نقل عمومی است و سرمایه گذاری در این بخش مهم در سراسر کشور است .

  • ناشناس پاسخ

    نظریه دو طبقه کردن بزرگراه کرج قزوین(حد فاصل حصارک تا پل کلاک) را ۲۰ سال پیش برادر من مطرح نمودند. اگر اجرا میکردند با یک‌ دهم قیمت حاضر الان تمام شده بود.
    این مسیولان فقط شعار میدن عمل ندارند