| کد خبر: 251715 |

فاصله ریلی تهران تا تبریز ۵ ساعت کوتاه تر می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن بستان آباد- خاوران گفت: درصورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی این محور ریلی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن بستان آباد- خاوران گفت: درصورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی این محور ریلی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و طی نشستی با معاون عمرانی استاندار نسبت به رفع برخی مشکلات ایستگاه راه آهن خاوران واقع در تبریز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی راه آهن دوخطه بستان آباد- خاوران را بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ریلگذاری مسیر تکمیل شده است و در بخش روسازی نیز تنها عملیات تکمیلی باقی مانده است .

خادمی از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ریلی در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: ۳۷۰ میلیارد تومان از این مصوبه تاکنون تخصیص یافته است و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه در صورت تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده، این خط ریلی ظرف یک ماه آماده بهره برداری می شود.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت بدهی ها به پیمانکار و مشاورین پروژه مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر احداث طولانی ترین تونل راه آهن کشور به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر در  راه آهن بستان آباد- خاوران ادامه داد: در زمینه ساخت سازه های این محور  روش های نوین با استفاده از ابزار و امکانات بومی و دانش مهندسین ایرانی به کار رفته که در نوع خود مثال زدنی است.

وی ادامه داد: احداث پل قوسی باسمنج به طول یک کیلومتر با استفاده از روش پیشرانی تدریجی یکی از روش های اجرایی است که برای اولین بار در احداث پلی در قوس استفاده شده است.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی استفاده از ابزار دقیق برای رفتار سنجی دقیق تغییرات ساختاری در احداث تونل ها، استفاده از بالشتک های بزرگ مقیاس در ساخت پل ها و استفاده از ریل ملی را برای اولین بار در راه آهن بستان آباد- خاوران از ویژگی های قابل ذکر این پروژه اعلام کرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید