| کد خبر: 199120 |

زیرسازی ۲۲ کیلومتر از خط آهن مسیر بستان‌آباد - خاوران تبریز در ۳ قطعه جداگانه به صورت فعال از سوی پیمانکاران در حال اجراست.

تین نیوز

مجری طرح راه‌آهن میانه - تبریز گفت: زیرسازی ۲۲ کیلومتر از خط آهن مسیر بستان‌آباد - خاوران تبریز در ۳ قطعه جداگانه به صورت فعال از سوی پیمانکاران در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمید علی محمدزاده، افزود: زیرسازی ۲۲ کیلومتر از مسیر راه آهن بستان آباد تا تبریز در ۲ خط تکمیل شده و روسازی آن نیز در مرحله اول در یک خط در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز عملیات ریل گذاری خط آهن بستان آباد - تبریز اظهار داشت: هم اکنون عملیات بالاست ریزی قشر اول به طول ۱۰ کیلومتر از سمت بستان آباد به تبریز انجام شده و ادامه این عملیات در ۱۲ کیلومتر بعدی در حال انجام است.

مجری طرح راه‌آهن میانه - تبریز با بیان اینکه روسازی مسیر ریلی بستان آباد - تبریز در ۳ قشر بالاست ریزی می شود، گفت: تراورس بتنی مورد نیاز نیز به این محور حمل شده و برای اولین بار در کشور در این مسیر از ریل ساخت داخلی استفاده می شود.

علی محمدزاده، با اشاره به اینکه مسیر راه آهن بستان آباد تا خاوران تبریز ۴۴ کیلومتر است، ادامه داد: تلاش می شود تا انتهای سال ۹۹ عملیات روسازی و ریل گذاری این مسیر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی یادآوری کرد: برای اتمام ایستگاه بستان آباد، تکمیل نواقص خط آهن میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و تکمیل خط آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران نیاز به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که از این مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و بقیه نیز تا پایان سال و سال ۹۹ از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

علی محمدزاده، افزود: با تکمیل نواقص زیرسازی و انجام عملیات روسازی، خط آهن میانه تا خاوران در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد. 

خط آهن ۲ خطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین