| کد خبر: 20283 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ آشفته‌بازار معامله غیرقانونی پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی / قیمت: فعلا ۸۰۰میلیون تومان!

تین نیوز | عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران از خرید و فروش 800 میلیون تا یک میلیارد تومانی پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا به تین نیوز خبر داد.

محمد عیقرلو در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به افزایش نیم میلیارد تومانی خرید و فروش پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا اظهار داشت: برخی افراد سود جو از طریق واسطه گری دست به تخریب فضای کسب و کار حمل و نقل زده اند.

وی تصریح کرد: خرید و فروش پروانه شرکت های حمل و نقل بین المللی کاملا خلاف قانون است زیرا طبق آیین نامه تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی، پروانه قائم به فردی است که برای دریافت آن در امتحانی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار می شود شرکت کرده باشد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران در ادامه گفت: پس از فروش پروانه، مدیرعامل شرکت واگذار کننده، مدت یک سال در سمت خود می ماند، سپس استعفا می دهد و فرد مورد نظر خریدار روی کار می آید.

عیقرلو با اشاره به نقش شرکت های موسوم به "شرکت های زاپاس" برای فعالان حوزه ترانزیت بیان کرد: موسسان و فعالان شرکت های ترانزیت بین المللی به دلیل احتمال بروز تخلف از سوی راننده و اعمال قانون از سوی نهادهای حاکمیتی و نظارتی مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت، از شرکت های زاپاس برای ادامه فعالیت خود استفاده می کنند.

وی افزود: فعالان حرفه ای و با سابقه حمل و نقل بین المللی به دلیل حق کمیسیون های  بسیار کم، تمایلی به خرید پروانه شرکت جدید ندارند، اما افرادی با هدف از پیش تعیین شده و سوء استفاده، همواره به دنبال ثبت شرکت جدید هستند.

این عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران با توجه به بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضای پروانه شرکت های حمل و نقل بین المللی تاکید کرد: بنگاه هایی که حق کمیسیون آنها از 500هزار تومان به 25 میلیون تومان تغییر کرده است، بی تاثیر در این آشفته بازار نیستند، زیرا از طرفی فروشنده را ترغیب به فروش به دلیل افت قیمت و خریدار را تشویق به خرید بر اساس افزایش قیمت پروانه در آینده می کند. 

عیقرلو خاطرنشان کرد: در زمان ریاست مسعود خوانساری بر سازمان راهداری، هیچ پولی بابت خرید پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی دریافت نمی شد، سپس در زمان ریاست محمد بخارایی، مبلغ خرید پروانه به سه میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: اما پس از بخارایی، تا سال 92 به 480 میلیون تومان افزایش بسیار زیادی پیدا کرد و از ابتدای سال 93 نیز شاهد خرید و فروش 800 میلیون تومانی پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی شده ایم که قرار است تا ماه آینده به بیش از یک میلیارد افزایش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد معاون جدید حمل ونقل سازمان راهدارى 0 0

    سازمان راهدارى کشور باید به این آشفته بازار به عنوان متولى افتخار کند!!! در کشور ترکیه و سایر کشورها در عرض یک هفته طرف اقدام کند شرکت حمل و نقل به ثبت میرساند!! درکشور ما متاسفانه سازمان راهداری فقط باید اسمش را عوض کند بگذارد بانک راهدارى!!!! چون فقط بلد هست فقط سه درصد عوارض بارنامه را از شرکتهای حمل و نقل داخلى دریافت کند حالا این پرداخت کننده سه درصد چه شرکت توانمند و چه شرکت عادى باشد براش فرقى ندارد!! بلد هست عوارض تن کیلومتر وصول کند!! بلد هست تفاوت عوارض سوخت کامیونهاى خارجى را وصول کند!! بلد هست عوارض ده درصد استفاده از ناوگان خارجى را وصول کند چه حالا این ناوگان خارجى کامیون میخواد باشه یا کشتى یا هواپیماى خارجى؟!!!!تنها فقط به راهها رسیدگى میکند آنهم که اخیرا در خبرها درج شده بود میخوان نگه دارى راههاى کشور را بدهند بخش خصوصى!!!بهتر هست مجددا عرض کردم سازمان راهداری نامش را به بانک راهدارى و حمل و نقل جاده اى کشور تغییر دهد!!!

  • محمود رستم افشار 0 0

    بارها و بارها در این خصوص صخبت شده و جلسات فراوانی نیز برگزار شده است. اما تا زمانی که امتخان برای کسب پروانه فعالیت وجود داشته باشد همین است و بس. بنظر اینجانب سرمایه گذار با سرمایه تفاوت بسیاری دارند. سرمایه دار بدنبال افزایش سرمایه خود است و از هیچ راهی در این مسیر فروگذار نمیکند. درصورتیکه سرمایه گذار بدنبال تولید اعم از محصول و خدمات است و هیچگاه سرمایه خود را در مسیرهای غیرتولیدی بکار نمیگیرد. سرمایه گذار ریسک های سرمایه گذاری را میداند و می پذیرد، ولیکن سرمایه دار فقط و فقط به افزایش سریع سرمایه فکر میکند. با کمی تخص درخصوص موضوع فوق خواهید دید که هیچیک از حرفه ایهای دست اندرکار حمل و نقل در زمره خریداران شرکتهای جدید نبوده اند. ضمن سپاس از آقای عیقرلو برای عنوان این مطلب به مسئولان سازمان راهداری پیشنهاد میکنم سوابق سهامداران شرکتهای جدیدالتاسیس را مدنظر قراردهند! به امید رقابت سالم و پیشرفت واقعی صنعت حمل و نقل بین المللی کشور.

  • علامت سئوال 0 0

    سلام در پاراگراف پایانی این خبر آمده است قراراست تا ماه آینده پروانه این شرکتها تا یک میلیارد تومان معامله شود؟ البته جان سخن در همین مطلب است و مشخص میکند چه اشخاصی تعین کننده این مبالغ هستند! از روشنگری شما سپاسگزاریم.

  • کارشناس 0 0

    با سلام دو نکته حایز اهمیت است: ١ - پروانه صادره عنوانش پروانه فعالیت است نه پروانه کسب. اما با چشم بستن بر الزامات فعالیت عملا بصورت پروانه کسب عمل میکند و توانمندی شرکتها عملا مغفول مانده است. ٢ - فرآیند آزمون عیر شفاف است و صرفا در سالهای پایانی دولتها تحت فشار بیرونی تعداد زیادی مجوز صادر میشود.

  • فعال حمل و نقل 0 0

    به هر صورت باید سازمان راهدارى با توجه به اصلاحیه جدید قانون اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسى کشور در همین روزها باید این وضعیت تاسیس را مشخص نماید چون قانون یک ماه بعد از اصلاحیه فرصت داده بود… در غیر این صورت سازمان راهدارى به عنوان اولین مرجع قانون شکن در دولت تدبیرو امید شناخته شده و هر شخص حقیقى وحقوقى میتواند علیه سازمان راهداری طبق قانون جدید اصلاحیه اصل ۴۴ شکایت نماید…

  • کارمند شرکت حمل ونقل بین المللى 0 0

    با توجه به اینکه کارمندان فعال وکار بلد اکثر شرکت هاى حمل ونقل در آزمون هاى اخیر از امتحان قبول شده اند و حتى بعضی از انها مجوز را نفروخته و به نوعى خوب فعالیت مینمایند و رقیب جدى و سالم برای شرکتى که قبلا در ان کارمند بودند شده اند دور از ذهن نیست که با تشکیل مافیا همین شرکتهاى قدیمى سازمان راهدارى را زیر فشار گذاشته اند که تاسیس شرکت هاى جدید در بلا تکلیفى باشد تا بازار را در دست خود داشته باشند… شرکتى را میشناسم که کارمندان آن در پنج شش سال گذشته حداقل بیش از ده نفر از آنها در آزمون قبول شده اند و به خوبى هم فعال هستند

  • 0 0

    با سلام الان شرکت حمل ونقلی را سراغ دارم با خرید مجوز یک خانم حدود یکسال است که اقدام به گرفتن پروانه و راه اندازی شرکت خریداری شده نکرده و با ارسال صورتجلسات اشباهی دولت را دور زده و حتی مدیرعامل اولیه بدون گرفتن پروانه از مدیریت خارج و با اقدام فریبکارانه دولت را گمراه نموده است سازمان اگر تمایل داشت بفرمایبد تا اطلاعت کامل به ایشان داده شود واقعا بعضی افراد از حسن نیت دولت سو استفاده مینمایم.

  • کارشناس حمل و نقل جاده ای 1 0

    قابل توجه جناب علامت سوال شما به جای اینکه به صورت مساله بپردازید آن را پاک می کنید زمانی که دلالان این حوزه به دنبال بازارگرمی هستند مطمعنا تا قبل از اقدامات دولتی نهایت فشار را وارد می کنند. اگر یک نفر از آینده خبر می دهد تا جلوی کار غیر قانونی گرفته شود به جای همفکری و حمایت از وی به دنبال ایجاد شاعبه هستید. دوره پاسخ سوال با سوال یک سال است به سر رسیده. مطمئن باشید بخش خصوصی و سازمان راهداری هردو دلسوز صنعت حمل و نقل هستند و اجازه نخواهند داد عده ای واسطه گر در حوزه های حرفه ای و بین المللی وجهه کاری خود و بین المللی کشور را خدشه دار کنند.

  • کامران 0 0

    تا زمانیکه از بین کارکنان سازمان به بعضی ها قول قبولی در آزمون داده میشود و علیرغم اطلاع سازمان هیچ عکس العملی در مقابل اینگونه افراد نشان داده نمیشود باید انتظار افزایش قیمت شرکت و همچنین دلالی آن توسط همین افراد باشیم. مواردی هست کارمند قول قبولی داده, متقاضی را قبول کرده و شرکت را برایش فروخته و در این بین پول خوبی هم نصیبش شده است. در دو دوره پیش وقتی بصورت سلیقه‌ای ای نمره ۶۰ آزمون را پس از برگزاری ت(قلیل دادند نتیجه آن قبولی گروهی بودند که بعدا شرکتشان فروخته شد. این بنظر شما یعنی چه?

  • ناصر 0 0

    لازمست انسان از خودش بپرسد مگر حمل و نقل(فرقی نمیکند بین المللی یا داخلی باشد) چقدر درآمد دارد که هشتصد میلیوت یا یک میلیارد تومان بابت خرید آن هزینه میشود. بنده حدسم اینست که احتمالا خرید شرکت حمل و نقل ابزاری است برای انجام کارهای غیر قانونی برخی افراد. آیا بهتر نسیت بجای معلول دنبال علت گشت؟ فساد وحشتناک اقتصادی در بخش دولتی + زیاده خواهی بخش خصوصی + بی تفاوتی نهادهای ناظر + …

  • متاسف 1 0

    با این تفاصیل جناب آقاى عیقرلو،، فرد مورد نظر که سهام شرکت را خریده مدیرعامل قبلى را عزل میکند و مدیرعامل مورد نظر خود را جایگزین میکند!! اونوقت پس سازمان راهدارى تو این وسط فقط آزمون برگزار میکند؟

  • درجواب ناصر 0 0

    جناب آقا ناصر حداقل شرکت هاى حمل ونقل داخلى سهام شان گاها با یک باب غرفه پایانه به قیمت خیلى نازل تر از هشتصد میلیون یا یک میلیارد معامله میشود و در آن فعالیت سر دولت وگمرک هم از نظر بعضى تخلفات بی کلاه نمیماند ولى در شرکت هاى حمل ونقل بین المللى به قول بعضى از مسولین سازمان راهدارى فقط یک تکه کاغذ آ۴ معمولى(پروانه فعالیت) به قیمت هاى کلان معامله میشود…

  • دوتدارحمل ونقل 1 0

    اشتباه همگی دراینجاست که فکرمیکنید پروانه فعالیت خریدوفروش می شود در صورتیکه اینگونه نیست ووقتی مدیرعامل قبلی کنارمی رود پروانه اوابطال وبه مدیرعامل جدید پروانه جدید داده می شود. این امتیاز تاسیس شرکت است که خرید وفروش می شود نه پروانه فعالیت آن وخرید وفروش امتیاز اشکالی ندارد. اما اگر سازمان راهداری می خواهد به هدف خود که تخصص گرایی است برسد باید ازتمامی کسانی که قصد مدیر عاملی شرکتهای حمل ونقل بین المللی را دارند امتحان بگیرد نه فقط از متقاضیان تاسیس شرکت.

  • Penti۷۱۹ @ gmail. com 1 0

    با سلام خدمت. چرا اینقدر ازمون برگذار میکنید که باعثتخلف زیاد بشه و همه هرسال برای فروش شرکت در ازمون شرکت کنن؟ بهتر نیست تا چند سال ازمون برگزار نشه؟