| کد خبر: 93930 |

مدعیان پادشاهی همه در یک اقلیم

هندبال، هیاهو و هیچ

 هفته‌نامه حمل و نقل |

اگر به نام و نشان و حرف زدن باشد در حال حاضر فدراسیون هندبال باید یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران باشد؛ اما «به عمل کار برآید به سخندانی نیست» و خب فدراسیون هندبال هم با تمام نام‌های بزرگی که در کادر مدیریتی این فدراسیون حضور دارند، از موفق‌ترین فدراسیون ورزشی ایران نیست که هیچ، بلکه در بخش حواشی در گروه فدراسیون‌های ناکامی جای می‌گیرد که در حد و‌اندازه‌های خود ظاهر نشده و همه و همه را نسبت به عملکرد و حواشی موجود در بین خانواده خود ناامید کرده است، حتی خوشبین‌ترین افراد در ورزش ایران را.
 
حاشیه پشت حاشیه برای هندبال ایران چیزی جز شکست و نرسیدن به المپیک به ارمغان نیاورده تا تیم ملی این رشته در هر می‌دانی که برای حضور در المپیک شرکت کرد دست خالی زمین مسابقه را ترک کند و این در حالی است که این ورزش شرایط و پتانسیل لازم و کافی برای موفقیت را دارد، البته اگر برنامه‌ریزی و مدیریت درستی وجود داشته باشد که بتواند بر حواشی فائق آمده و از این تیم، تیمی بدون حاشیه و برنده بسازد.یکشنبه پنجم مهر ۱۳۹۴ با پیشنهاد سید ابوالحسن مهدوی رییس فدراسیون هندبال که امید می‌رفت با حضور‌اش در این فدراسیون سروسامانی به این رشته ورزشی دهد، موافقت شد تا با تأیید محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری، مرتضی بانک، علیرضا حیدرآبادی و مهدی جهانگیری به عضویت هیئت رییسه فدراسیون هندبال درآیند، اسامی دهان پرکنی که این امیدواری می‌رفت تا به یاری مهدوی بیایند و هندبال ایران را تبدیل به قدرتی بزرگ کنند؛ اما هرچه مهر احکام این افراد بیشتر خشک شد، کمتر خبر از موفقیت آمد و هندبال تبدیل به قدرتی که انتظارش را می‌رفت نشد که هیچ بلکه به خاطرحاشیه مدام باخت و همه را دلسرد کرد.
 
سید رضا صالحی امیری سیاست‌مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، علیرضا حیدرآبادی پور مدیر عامل بانک سرمایه، مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، همگی دانه درشت‌هایی هستند که حضور هر یک از اینها در راس یک فدراسیون وزن آن فدراسیون را افزایش داده و تضمین کننده موفقیت آن رشته می‌تواند باشد؛ اما معلوم نیست چرا با تمام این تفاسیر هندبال ایران طعم خوش موفقیت را نمی‌چشد و در رقابت‌های مختلف شکست خورد. آیا این به خاطر انتظاری بالایی که از این افراد می‌رود، نبوده و نیست؟!
 
هندبال ایران در حالی که این شانس را داشت تا المپیکی شود، امکان حضور در بازی‌های تابستانی ریو را از دست داد. تیم ملی در فینال مسابقات انتخابی المپیک ریو که در سالن الدحیل دوحه قطر برگزار شد رو در روی میزبان مدعی که عنوان نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۱۹ بازی را واگذار کرد تا حضورش در المپیک به تعویق بیافتاد و برای حضور در ریو شانس خود را در رقابت‌های بعدی انتخابی امتحان کند. شاگردان عرفان اسماعیلاجیچ در ادامه راهی سوئد شدند تا در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی به میدان بروند. این تیم در بازی اول با نتیجه ۳۴ بر ۱۹ برابر سوئد شکست خوردند.
 
هندبال کشورمان در دومین دیدار خود برابر اسپانیا به میدان رفت و با نتیجه ۳۷ بر ۲۳ برابر این تیم باخت و شانس حضور در المپیک را از دست داد. حاشیه و درگیری و حرف و حدیث آنقدر در این رشته زیاد بود که هرکس اندکی آشنایی با هندبال داشت این احتمال را می‌داد که تیم ملی نتواند جواز حضور در المپیک را کسب کند. جالب اینکه هنور هم که هنوز است و با اینکه جوری به عرفان اسماعیلاجیچ فهماندند و گفتند به نحوی برود که گویی با توافق رفته است، حاشیه دست از سر هندبال برنداشته و رییس فدراسیون و نایب‌رییسان آن هم نتوانسته‌اند آرامش لازم و کافی را به این رشته تزریق کنند، در حالی که این ورزش می‌تواند همچون والیبال به موفقیت‌های جهانی دست یابد. حالا هم که محسن طاهری مربی سابق تیم ملی مسئولیت این تیم را بر عهده گرفته تا تکلیف سرمربی مشخص شود.دانیال کومایش نژاد بازیکن ایرانی - سوئدی تیم ملی هندبال کشورمان که پس از رایزنی‌های بسیار با تیم «اچ ک مالمو» سوئد این امکان را یافته بود تا برای تیم ملی کشورمان بازی کند، آنقدر در این تیم حاشیه و غیر‌حرفه‌ای گری دید که ترجیح داد تیم ملی را ترک کرده و اعلام کند اگر کلاه‌اش هم در این تیم بی‌افتد برا برداشتن آن هم به تیم ملی ایران بر نخواهد گشت.
 
 درگیری‌های الله کرم استکی با فدراسیون و کنار گذاشتن محمدرضا رجبی، میلاد مسائلی، جلال کیانی و... توسط اسماعیلاجیچ همه و همه گوشه‌ای از حاشیه‌های هندبال است؛ هندبالی که بیش از هر چیز نیاز دارد تا در تمامی ابعاد حرفه‌ای شود. هنوز فراموش نکرده‌ایم که اسماعیلاجیچ خود در اردوی اسلونی چهار روز قهر کرد! حواشی لیگ و دآوری‌ها هم که جای خود دارد.
حالا باید منتظر ماند و دید که سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون به همراه اعضای هیئت رئیسه خود که هر کدام می‌توانند مدعی ریاست بر یک فدراسیون ورزشی و حتی وزارتخانه‌ای باشند در ادامه در این رشته چه خواهند کرد.

لینک خبر:
http://www.tweekly.ir/fa/Main/Detail/6586/
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.