| کد خبر: 93924 |

نعمت زاده:

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی است

تین نیوز | وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه فضای عمومی صنعت رو به بهبود است گفت: کمبود نقدینگی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی پرند و در  نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان رباط کریم که در حضور  معاون اول رئیس جمهوری،‌استاندار تهران،‌ و برخی مسئولان  استانی ومحلی برگزار شد،‌ با اشاره به نقش موثر این بازدیدها تصریح کرد:‌ ضرورت انجام این بازدیدها آن است که علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با روند اقدامات و فعالیتهای واحدهای تولیدی می توان با مسائل و مشکلات آنها از نزدیک آشنا شد و در جهت رفع کمبودها و نارسایی ها بیشتر تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در بازدید انجام شده ، شاهد توانمندیهای خوب واحدهای صنعتی در عرصه تولید و صادرات بوده ایم افزود: خوشبختانه در  بخش صنعت،‌معدن و تجارت کشور ظرفیتهاو پتانسیل های مناسبی وجود دارد که با حمایت لازم  باید فضای کشور را به سمت و سوی فضای تولید بیش از پیش سوق داد.

به گفته نعمت زاده ؛‌ درست است که واحدهای تولیدی با مشکلاتی همراه هستند که ضرورت هموار سازی آنها و حمایت بیشتر را می طلبد اما خود واحدهای تولیدی و تجاری نیز باید از گذشته بیشتر تلاش کنند و در کنار ما کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگیهای شهرک صنعتی پرند خاطرنشان کرد: باید مشکلات زیرساختی  وشهرداری  هرچه سریع تر مرتفع شوند و از مسئولان می خواهیم در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند ضمن اینکه بادی قوانین و مقررات شهرکهای صنعتی دولتی براین شهرک نیز اجرا شود.

نعمت زاده با بیان اینکه کمتر از 2درصد آب کشور در  بخش صنعت  مصرف می شود خطاب به جهانگیری  اظهار کرد:   مصرف خانوار و بخش کشاورزی از جمله  اولویتها محسوب  می شوند اما ما تقاضا داریم تا 3درصد آب کشور را به بخش صنعت اختصاص دهید .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این شهرک صنعتی نیز به همین موضوع برمی گردد که از مسئولان می خواهیم تا همیاریهای لازم را دراین خصوص مبذول دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت هدایت منابع مالی و تسهیلات به سمت صنعت و تولید گفت: فضای عمومی صنعت کشور رو به بهبود است  اما در عین حال از  سازمان امور مالیاتی کشور ،‌سازمان تامین اجتماعی و  سیستم بانکی می خواهیم تا در جهت حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و صنعتی کمک کنند.

نعمت زاده ،‌ کمبود نقدینگی را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی دانست و گفت: باید تلاش کنیم  تا سهم منابع مالی و تسهیلات  بانکی را به سمت صنعت و تولید هدایت کنیم چرا که به اشتغال زایی و بهبود تولید می انجامد و دراین راستا از بانک مرکزی میخواهیم تا تا بیش از گذشته به کمک این بخش  از اقتصاد کشور بیاید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.