| کد خبر: 93833 |

مرکز پزشکی قانونی گزارش داد:

◄ آمار تصادفات رانندگی در دو ماهه نخست سال ۹۵

تین‌نیوز | مرکز پزشکی قانونی از کاهش 2.5 درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در دو ماهه سال جاری خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، در دو ماهه نخست سال جاری  2 هزار و 543 تن در حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست دادند که این شمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن خوشبختانه با تلفات حوادث رانندگی 2 هزار و 609 تن، 2.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش از تمام تلفات سوانح رانندگی در 2 ماهه امسال، یک‌هزار و 951 نفر مرد و 592 نفر زن بودند.
 
در ادامه این گزارش آمده است محورهای برون‌شهری بیشترین تلفات را داشته و این محورها در مدت یاد شده با یک‌هزار و 657 کشته بیشترین شمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند، پس از آن محورهای درون‌شهری با 684، روستایی با 191 و مسیرهای نامعلوم با 11 فوتی بیشترین تعداد کشته را گزارش کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در 2 ماهه نخست سال جاری استان‌های فارس با 228، خراسان رضوی با 175 و خوزستان با 172 فوتی، بیشترین و استان‌های ایلام با 22، یزد با 28 و زنجان 31 فوتی کم‌ترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.
 
اما این گزارش حاکی از آن است که متاسفانه شمار مصدومان حوادث رانندگی در این مدت 8.5 درصد افزایش داشته و آمار مصدومان حوادث رانندگی در این مدت با رشد 5.8 درصدی مواجه بوده است به‌طوری‌که در 2 ماهه امسال 53 هزار و 419 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کرده‌اند که 37 هزار و 293 نفر از آنان مرد و 16 هزار و 126 نفر آنها را زنان تشکیل داده‌اند.
 
این گزارش هم‌چنین حاکی از آن است که کاهش تلفات تصادفات در اردیبهشت‌ماه سال جاری قابل توجه بوده و آمار تلفات حوادث رانندگی در اریبهشت ماه امسال نیز با کاهش مواجه بود به‌گونه‌ای که در این ماه یک‌هزار و 210 تن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته (آمار تلفات اردیبهشت سال 94 یک‌هزار و 273) 4.9 درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، در اردیبهشت سال جاری، 26 هزار و هفت مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد رشد داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.