| کد خبر: 82105 |

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس به تین نیوز خبر داد:

◄ افزایش پنج درصدی بهای بنزین و گازوئیل در سال ۹۵

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از مصوبه افزایش پنج درصدی قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل در سال 95 خبر داد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان‌های ذی ربط با هدف رسیدگی و بررسی بخش درآمدی بودجه برگزار شد.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود : مقرر شد 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت گاز اضافه شود و این عدد در اختیار شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی  قرار گیرد و سقف آن بیش از 1500 میلیارد تومان نخواهد بود.

پور ابراهیمی بیان داشت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد، مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی و ریالی با ضمانت وزارت نفت منتشر کند و منابع حاصل از آن برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش نفت‌ و گاز با اولویت میادین مشترک استفاده شود.
 
وی در ادامه گفت:با بررسی تبصره یک بند یک بحث سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات گاز طبیعی مقرر شد، میزان بودجه اختصاص یافته برای این بخش فعلًا مراعا باقی بماند.

 لایحه پیشنهادی آزادسازی قیمت گازوئیل از سوی دولت
برهمین اساس، هیات دولت در لایحه پیشنهادی بودجه به مجلس در حالی پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل را ارائه کرده که در صورت تصویب، بهای آزاد این فرآورده نفتی به لیتری 720 تومان افزایش می‌یابد. بر این اساس در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی با افزایش 20صدی قیمت گازوئیل، بهای نیمه یارانه ای این فرآورده نفتی از لیتری 300تومان به 360 تومان و قیمت گازوئیل آزاد از لیتری 600 به 720 تومان افزایش می یابد.
 
این در حالی است که خرداد ماه سال جاری به دنبال اجرای طرح آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی، بهای هر لیتر گازوییل از لیتری به 250 به 300 تومان و قیمت گازوئیل آزاد به لیتری 600 تومان افزایش یافته بود.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.