| کد خبر: 79801 |

تخصیص مشوق‌های جدید مالیاتی به صنعت گردشگری

تین نیوز | رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اختصاص مشوق جدید مالیاتی به تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی از ابتدای سال 1395 خبرداد.

سید کامل تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام مالیاتی کشور مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی گسترده‌ای را برای هدایت منابع به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی درنظر گرفته‌است، گفت: در این میان صنعت گردشگری ایران از این قاعده مستثنی نبوده و از تسهیلات بسیار خوبی برای رونق و توسعه برخوردار شده‌است.

وی با اشاره به مشوق‌های مالیاتی در بخش گردشگری، اظهار کرد: درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری جدید اشخاص حقوقی غیردولتی در قانون مالیات‌های مستقیم که بعد از اجرای این قانون از ابتدای سال آینده، از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت کنند، درآمد آن‌ها از تاریخ شروع فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌شوند.

تقوی‌نژاد درخصوص دفاتر گردشگری و زیارتی نیز افزود: 100درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد مشمول مالیات با نرخ صفر است.

بنا بر اعلام سازمان امورمالیاتی، وی همچنین با اشاره به اینکه در ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم یکی از با اهمیت‌ترین تسهیلات مالیاتی به صنعت گردشگری کشور اختصاص یافته‌است، تصریح‌کرد: براین اساس کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از سال 1395 از مراجع قانونی پروانه بهره‌برداری اخذ کرده باشند، تا مدت شش سال بعد از اجرای قانون، معافیت مالیاتی به میزان 50درصد مالیات بر درآمد ابرازی استمرار خواهدداشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این معافیت مالیاتی شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی‌شود، عنوان‌کرد: تنها درآمد حاصل از فعالیت تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این ماده بوده و قابل تسری به درآمد حاصل واگذاری این تاسیسات نیست.
وی اظهار کرد: ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.