| کد خبر: 4878 |

جزئیات پروژه افزایش اتصال حمل و نقل منطقه ای در آسیای مرکزی

تین نیوز | بانک جهانی طی گزارشی جزئیات پروژه ی جدید این بانک را برای افزایش اتصال حمل و نقل منطقه ای در آسیای مرکزی اعلام کرد.
 این بانک در جلسه ی مدیران خود تخصیص اعتبار لازم برای تامین مالی فاز اول پروژه ی اتصال حمل و نقل در آسیای مرکزی را که قرار است بین سال های 2014-2019 اجرا شود، تصویب کرد.
در پروژه ای که طی آن جمهوری قرقیزستان و تاجیکستان به یکدیگر متصل می شوند، تجهیزات به ارزش یک میلیون دلار و همچنین آموزش بهترین شیوه ی نگهداری جاده ی بین المللی در دستور کار قرار می گیرد.
علاوه بر این، این پروژه به وزارت راه قرقیزستان در زمینه ی حمل و نقل و ارتباطات کمک خواهد کرد تا به بررسی هنجارهای منطقه ای و استاندارد در وزن خودرو، محدودیت های بار و ترافیک و همچنین به عنوان یک طرح استراتژیک برای ترتیبات نهادی به منظور کنترل حمل و نقل بپردازد.
تخمین زده می شود که این پروژه به طور مستقیم به نفع حدود 680 هزار نفر از ساکنان باتکن و اوش در قرقیزستان باشد، همچنین بیش از سه میلیون نفر از جمهوری قرقیزستان و تاجیکستان به صورت غیرمستقیم از مزایای این پروژه بهره مند می شوند.
این پروژه اتصال جمهوری های آسیای میانه را در دستور کار قرار داده است که علاوه بر تاجیکستان و قرقیزستان که این طرح در آنها در حال اجرا می باشد، قزاقستان نیز نسبت به مشارکت در این طرح ابراز تمایل کرده است.
پروژه اتصال در آسیای میانه 45 میلیون دلار اعتبارات نیاز دارد که 36 میلیون و 800 هزار دلار آن در قالب اعتبار اعطا می شود که باید بازپرداخت شود و 8 میلیون و 200 هزار دلار آن در قالب کمک هزینه اعطای می شود که بازپرداخت نمی شود و 9 میلیون دلار مابقی را دولت تاجیکستان تقبل می کند.
ماموریت کلی بانک جهانی در جمهوری قرقیزستان، به عنوان فقیرترین کشور اروپا و آسیای میانه کاهش فقر، رشد اقتصادی و ایجاد رفاه می باشد.
گفتنی است؛ 45 درصد از کمک های بانک جهانی به جمهوری قرقیزستان در قالب کمک های مالی که نیازی به بازپرداخت نمی باشد، ارائه شده اشت اما؛ 55 درصد باقیمانده کمک های بانک جهانی در قالب اعتبارات به تاجیکستان ارائه می شود که در بازه زمانی مشخص باید بازپرداخت شود.
همچنین، کمک های مالی بانک جهانی به جمهوری قرقیزستان از سال 1992 تا کنون به میزان بیش از یک میلیارد دلار آمریکا بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.