| کد خبر: 34374 |

حمل و نقل درون شهری فاصله بسیاری با استانداردهای جهانی دارد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توسعه سیستم حمل ونقل درون شهری یکی از مهمترین نیازهای کشور است، گفت: در حال حاضر در سیستم حمل و نقل درون شهری کاستی های زیادی دیده می شود و باید اذعان کرد که در این زمینه با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم.
 
مجید جلیل سرقلعه  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای بروز رسانی سیستم حمل و نقل درون شهری ،افزود: در حال بسیاری ازکشورها در تلاش هستند تا با استفاده از جدیدترین  شیوه ها و متناسب با نیاز روز خود سیستم حمل و نقل درون شهری خود را ارتقا و بروزرسانی کنند که این رویه لحظه ای قطع نمی شود.
 
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کلان شهرهای کشور به سیستم حمل و نقل ترکیبی، توضیح داد: به دلیل جمعیت بالای کلان شهرها حمل و نقل با یک یا دو نوع وسیله جوابگو نیست و نیازمند  وجود چند مدل در کنار یکدیگر هستیم.
 
وی  با یادآوری اینکه حمل و نقل درون شهری باید بر اساس نوع نیاز شهرها تعریف شود، افزود: باید بر اساس نیاز شهرهای مختلف کشور به خصوص کلان شهرها مکانیزم هایی برای توسعه حمل ونقل ترکیبی شهری تعریف و اجرایی شود.
 
سرقلعه با اشاره به برخی از مزایای حمل نقل درون شهری یکپارچه و ترکیبی، اضافه کرد: استفاده از خطوط مترو، اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل شهری مانند مونوریل و... که البته در کشور ما هنوزوجود  ندارد باعث کاهش آلودگی هوا، ترافیک و نیز مصرف روزانه سوخت می شود و از سوی دیگر نقش چشمگیری در کاهش مسیر و زمان سفرهای روزانه شهری نیز دارد.
 
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر با استانداردها ی روز دنیا در زمینه ایجاد یک سیستم حمل ونقل ترکیبی و یکپارچه فاصله زیادی داریم، گفت: با توجه به رشد جمعیت و ضرورت توسعه زیرساخت های حمل ونقل، مسئولان باید راهکارهایی عملیاتی متناسب با نیاز کشور تدوین کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.