| کد خبر: 23857 |

در حاشیه فرود غول‌پیکرترین هواپیمای مسافربری در تهران مطرح شد:

◄ فرودگاه امام، سومین میزبان ایرباس۳۸۰ در خاورمیانه

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) به مناسبت فرود ایرباس380 در فرودگاه امام خمینی برای اولین بار در تاریخ هوایی ایران، گفت: از امروز فرودگاه بین المللی امام، سومین فرودگاه خاورمیانه و چهل و دومین فرودگاه دنیاست که میزبان ایرباس 380، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان است.

به گزارش تین نیوز، سعید چلندری در حاشیه مراسم فرود نخستین ایرباس 380 در فرودگاه امام گفت: امروز شرکت هواپیمایی امارات با اولین پرواز خود به فرودگاه امام، نقش مهمی در برآوردن نیازهای مسافران و انتقال کالا در این مسیر پروازی ایفا می کند.

وی ادامه داد: از امروز فرودگاه بین المللی امام، سومین فرودگاه خاورمیانه و چهل و دومین فرودگاه دنیاست که میزبان ایرباس 380، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان است.

چلندری اضافه کرد: حضور چنین هواپیمایی در فرودگاه امام، بیانگر توانمندی ها و ظرفیت های فنی و عملیاتی این فرودگاه است.

وی با ابراز امیدواری در این باره که با این پرواز، فصل جدیدی در وضعیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گشوده شود، افزود: با توجه به درخواست شرکت امارات ایر، مطالعات و امکان سنجی های فنی و عملیاتی، پیرامون پروازی ایمن از چند سال قبل آغاز شد و امروز هشتم مهر ماه مطابق با سی ام سپتامبر، نخستین فروند ایرباس 380 در ایران به زمین نشست.

چلندری یادآور شد: شرکت امارات ایر یکی از ده ایرلاین برتر و توانمند در صنعت حمل و نقل جهان است که با پرواز امروز، نام خود را به عنوان پیشتاز دراستفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در جهان ثبت کرد.

مدیرکل فرودگاه امام افزود: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، مقرر شد به منظور نشست و برخاست هواپیمای ایرباس 380 از فرودگاه امام به عنوان فرودگاه جایگزین استفاده شود.

گفتنی است؛ خلبان نخستین هواپیمای ایرباس 380 که عصر امروز به در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست، کاپیتان پورقناد، خلبان ایرانی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناظر 0 0

    اقای مدیر کل میدونی نشستن هواپیمای غول پیکر در باند ۴۵ متری یعنی چه یعنی اگر حین نشستن خدای نکرده سانحه ای رخ بده باید استعفا بدی چون خلافه و غیر استاندارد میگی نه برو ایکائو رو خوب بخون

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    جناب " ناظر " باند فروگاه امام، علاوه بر ۴۵ متر عرض، ۷.۵ متر شانه آسفالت در هر طرف دارد که در مجموع عرض باند رو به ۶۰ متر می رساند و این برای عملیات نشست و برخاست ۳۸۰ کافی است. وجود این شانه در AIP ایران ذکر شده و نیز می توانید برای اطلاع از الزامات هندسی باند برای ارباس ۳۸۰ به اینجا مراجعه کنید: http: / / www. airbus. com / fileadmin / media _ gallery / files / tech _ data / AC / Airbus - AC - A۳۸۰-۲۰۱۳۱۲۰۱. pdf ضمن اینکه اگر مشکلی وجود می داشت، مالک هواپیما که هواپیمایی امارات است اقدام به نشست و برخاست نمی کرد. خوب نیست اینقدر نسبت به هرچیری توهم توطئه داشته باشیم

  • ناظر 0 0

    شاهرخ عزیز ایکائو چنین اجازه ای نداده ضمنا مالک هواپیما براش سود مهمه و اینکه بازار یک کشور رو بدست بگیره.

  • سروش 0 0

    با نظر شاهرخ عزیز موافقم