| کد خبر: 16738 |

تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی برای حمل و نقل

تین نیوز | رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اگر افراد بتوانند در روستاها درآمدزا باشند با وجود این مشکلات به شهرها روی نمی‌آورد، گفت: آبادی شهرهای یک جامعه از روستاها می‌گذرد.
 
مهدی چمران در هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در رابطه با جنایات صورت گرفته در غزه بیان کرد: وحشی‌گری مدرن در دنیای کنونی اتفاقی عجیب است و مقاومت مردم فلسطین به ویژه مردم غزه اتفاقی خوشایند بود.
 
وی در رابطه با پرداخت اعتبارات دولت، گفت: اعتباری که دولت باید به مدیریت شهری پرداخت کند نباید مثل سال 91 نباشد. همچنین مبالغی که به عنوان عوارض بنزین در نظر گرفته می‌شود باید به موقع پرداخت شود.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه تاکید کرد: دولت باید سوبسیدی که برای بلیت مترو در شهرهای دارای مترو در نظر گرفته شده به صورت اختصاصی پرداخت کند.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ‌یک از شهرهای کشور اتوبوس دریافت نکردند، گفت: شهرهای کشور دو سال قبل هم باقیمانده اتوبوس‌های سال‌های پیشین خود را توانستند دریافت کنند. در واقع ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و منابع عمرانی باید به شهرها اختصاص دهیم.
 
چمران با بیان اینکه انتظار می‌رود اعتبار امسال به صورت 100 درصد پرداخت شود، گفت: باید برای افزایش درآمدهای پایدار تلاش کنیم؛ پیش از این مقرر شده است که مالیات بر ارزش افزوده، 50 درصد به دولت و 50 درصد به شهرداری تخصیص پیدا کند اما در حال حاضر شاهد سهم دو به سه شهرداری در مقابل دولت هستیم.
 
وی افزود: از این سهم ، شهرداری‌ها قرار است بخشی برای بهداشت، کنار بگذارند و در حال حاضر نیز این موضوع در دستور کار است که بیمه کار از این محل پرداخت شود.
 
چمران در ادامه با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی در شهرها، گفت: تهران و مشهد با مشکل بزرگ حاشیه‌نشینی مواجه‌اند و مشکل اساسی افراد ساکن در این مناطق اشتغال است که حل این مساله نیز به دست شوراها نیست.
 
وی افزود: افراد به دلیل نبودن کار از روستا به شهرهای کوچک و پس از آن به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند چون نمی‌توانند در خود شهرها ساکن باشند به اجبار به حاشیه‌نشینی روی می‌آورند.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی بلای بزرگ شهرهاست، گفت: این موضوع مسائل امنیتی را به وجود آورده است.
 
وی افزود: در سازمان ملل نیز جلسه‌ای با این موضوع برگزار شده است ولی استدلال ما این است که آبادی شهرها از روستاها می‌گذرد و اگر روستاها بتوانند درآمدزا باشند با وجود این مشکلات به شهرها رو نخواهند آورد. در واقع اگر کشاورز و دامدار از کشاورزی و دامداری درآمد مناسبی داشته باشند در روستاها باقی می‌مانند. ان‌شاالله با برنامه‌های دولت این مسائل به خوبی حل خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.