| کد خبر: 15184 |

ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد

تین نیوز | معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، تفاهم‌نامه مشترک اجرای پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری امضا کرد.
 
به گزارش تین نیوز از شهرداری مشهد، سید ابراهیم رئیسیون در جلسه مشترک معاونت اقتصادی و قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء اظهار کرد: رسالت ما در معاونت اقتصادی، تولید ثروت و تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه شهر می‌باشد.
 
وی افزود: رویکردهای ما از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود که یکی از آنها تعریف پروژه‌های انتفاعی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌باشد به صورتی که زمین و پروانه به عنوان آورده شهرداری و منابع مالی و اجرا به عهده سرمایه‌گذار می‌باشد.
 
حذف دغدغه فروش برای سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی
 معاون اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: رویکرد اصلی ما در سال گذشته و سال جاری، تغییر و هدایت مسیر سرمایه‌گذاری به سمت پروژه‌های زیرساختی است زیرا اجرای پروژه‌های انتفاعی در وظایف شهرداری نیست و دوره انتظار آنها بالاست.
 
رئیسیون تصریح کرد: امسال در کنار انجام پروژه‌های انتفاعی، پروژه‌های زیرساختی که برای توسعه شهر مفیدتر است در اولویت قرار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های پروژه‌های زیرساختی برای سرمایه‌گذاران این است که دغدغه فروش را از سرمایه‌گذاران کاسته‌ایم زیرا خودمان خریدار پروژه انجام شده توسط آنها هستیم.
 
تفاهم اولیه برای اجرای پروژه‌های زیرساختی، انتفاعی و ویژه با خاتم الانبیا
 معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: امروز به معرفی سه دسته از پروژه‌ها به نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) می‌پردازیم که شامل پروژه‌های انتفاعی پراکنده در سطح شهر، پروژه‌های تعریف شده در بافت‌های فرسوده و همچنین پروژه‌های ویژه که با وجود زیرساختی بودن، صددرصد نیز انتفاعی می‌باشند.
 
رئیسیون با اشاره به اینکه انتفاع ما از کثرت تعداد مسافران و زائران در مشهد می‌باشد، افزود: در صورتی که قرارگاه اجرای پروژه‌های مختلف شهرداری مشهد را بر عهده گیرد سود انها را تضمیین می‌کنیم و تملکات در مسیر پروژه‌ها را نیز به انجام میرسانیم.
 
لازم به ذکر است در این جلسه تفاهمات اولیه برای اجرای برخی پروژه‌های شهری و انتفاعی از جمله خط سه قطار شهری مشهد، مجتمع های ایستگاهی خط سه قطار شهری، کمربند جنوبی مشهد، بافت فرسوده حرم مطهر، تونل انرژی،فیبر نوری، اپروژه‌های اراضی ارتش، شهرک سلامت، شبکه تراموا خیابان های منتهی به حرم و ... صورت گرفت و مقرر شد تا بعد از تایید شهردار مشهد و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، کارگروه مشترکی جهت نهایی سازی هرکدام از پروژه‌های این تفاهم‌نامه تشکیل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.