| کد خبر: 124094 |

طیب‌نیا: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اسلواکی تشکیل می‌شود

تین‌نیوز| وزیر امور اقتصادی و دارایی از برقرار بودن روابط بین دو بانک ایرانی با برخی بانک های اسلواکی خبر داد و خواستار تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور شد.
 

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی طیب نیا در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی با بیان این مطلب اظهارداشت: جمهوری اسلواکی در این راهبرد جایگاه ویژه ای دارد و سیاست راهبردی ایران، توسعه روابط با کشورهای اروپایی است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وزیر اقتصاد حضور مقامات بلندپایه کشور اسلواکی را در این هیات نشان دهنده عزم جدی برای گسترش همکاری بین دو کشور خواند. وی با اشاره به قابلیت های دو کشور تصریح کرد: تولید خودرو، حمل و نقل و حوزه انرژی می تواند محورهای همکاری دو کشور باشد.

طیب نیا با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری در حوزه هایی که از فناوری بالایی بهره می گیرند گفت: ایران طی سال های گذشته در حوزه تکنولوژی های جدید پیشرفت های خوبی داشته و مایل هستیم در این حوزه همکاری داشته باشیم.

وزیر اقتصاد کشورمان با بیان اینکه تاکنون دو موافقتنامه پایه ای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و نیز سرمایه گذاری به امضاء رسید گفت: اگر در حوزه همکاری های گمرکی نیز بین دو کشور تفاهم نامه امضاء شود، کمک موثری به توسعه روابط و همکاری ها خواهد کرد.
طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه روابط بانکی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو بانک ایرانی با برخی از بانک های اسلواکی روابط بانکی داشته ولی ما مایل به امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی هستیم.

وی همچنین در خصوص ریسک اعتباری ایران در OCD نیز ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلواکی در این زمینه گفت: ما از موقعیتی که در این رده بندی داریم، راضی نیستیم و در مجموعه کشورهای اروپایی اطلاعات مناسبی در مورد شرایط ما وجود ندارد کما اینکه نسبت به شرایط اجتماعی و اقتصادی ایران اطلاعات به اندازه کافی نیست.
طیب نیا در ادامه ضمن درخواست تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: این کمیسیون می تواند به توسعه همکاری ها کمک کند.

در ادامه "پتر پلگرینی"، معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، از علاقمندی کشور و دولتش برای گسترش و توسعه روابط در بخش های مختلف خبر داد.
در پایان تفاهم نامه بین "اگزیم بانک اسلواک" و "سازمان سرمایه گذاری" در زمینه اعطای خط اعتباری، توسعه تجارت و سرمایه گذاری امضاء شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.