|
کد خبر:
106311
|
بهرهبرداری از ۵۹۱ کیلومتر طرح ریلی اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری
تیننیوز| عاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت طرحهای ریلی اقتصاد مقاومتی به بیش از ۵۰ درصد خبر داد و گفت: ۵۹۱ کیلومتر از خطوط ریلی در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
مسعود نصر آزادانی با اشاره به میزان پیشرفت پروژههای زیربنایی ریلی در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: عزم ما در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای ریلی اقتصاد مقاومتی ازجمله طرح ملایر-فیروزان، مهاباد-نقده، تهران-ساوه، یزد-مهریز حتیالامکان تا پایان سال جاری است.
وی بابیان اینکه در سال جاری ۵۹۱ کیلومتر خطوط ریلی در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: علیرغم اینکه اولین تخصیص منابع مالی در نیمه دوم مهرماه به دست پيمانكاران رسید و فصل کار را بدون منابع مالی به پایان رساندیم؛ اما طرحهای اقتصاد مقاومتی تاكنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تزریق منابع مالی تا انتهای سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت تصریح کرد: درحالیکه متوسط ریلگذاری در دولت قبل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در سال بود، اما در دولت یازدهم و باوجود کمبود منابع مالی طی دو سال اخیر میزان ریلگذاری به ۱۶۰ و ۱۷۶ کیلومتر در سالهای ۱۳۹۳ و ۹۴ رسیده است.
نصر آزادانی همچنین به کریدور ریلی شرق کشور (چابهار-زاهدان) اشاره کرد و گفت: بخشي از این پروژه حدفاصل چابهار و ایرانشهر به طول ۳۰۰ کیلومتر با شدت بیشتری در حال اجرا است بهطوریکه از مجموع ۳۰۰ کیلومتر حدود ۱۰۰ کیلومتر به «ساب گرید» رسیده و آماده اجرای عمليات بالاستريزی و ریلگذاری است و همچنين از سمت زاهدان عملیات اجرایی قطعه یک ایران شهر-زاهدان نیز آغازشده است.
وی در ادامه از اتمام مطالعات فاز ۲ مسیر ایرانشهر-زاهدان خبر داد و گفت: مطالعات ابنیه فنی فاز دو اين بخش نيز در حال تکمیل است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت با اشاره به تأمین منابع مالی این پروژه گفت: حدود ۶۸۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام نیروگاه چابهار و فولاد خوزستان به این طرح تخصیصیافته بود که با توجه به بدهی افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه چابهار، این مقدار بدهی از اعتبارات نیروگاه چابهار کسر شد و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از آن باقی ماند و به این طرح اختصاص یافته است.
نصر آزادانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین برای تأمین مابقی منابع با سرمایهگذاران هندی تفاهمنامهای به امضا رسیده است و هماکنون آنها در حال مطالعه وضع موجود برای ارائه پیشنهاد تأمین منابع مالی هستند. البته تا این لحظه پیشنهادی برای تأمین منابع مالی و نحوه حضور خود در پروژه به ما ارائه نکردهاند.
این مقام مسئول یادآور شد: هندیها تقریباً تا انتهای سال جاری برای بررسی، تکمیل مطالعات روسازی و ارائه گزارش توجيه فنی-اقتصادی موردقبول بانکها بهمنظور تهیه اسناد مناقصه و پیشنهاد مدل مالی و روش اجرایی مسیر زمان دارند
وی بابیان اینکه در سال جاری ۵۹۱ کیلومتر خطوط ریلی در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: علیرغم اینکه اولین تخصیص منابع مالی در نیمه دوم مهرماه به دست پيمانكاران رسید و فصل کار را بدون منابع مالی به پایان رساندیم؛ اما طرحهای اقتصاد مقاومتی تاكنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تزریق منابع مالی تا انتهای سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت تصریح کرد: درحالیکه متوسط ریلگذاری در دولت قبل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در سال بود، اما در دولت یازدهم و باوجود کمبود منابع مالی طی دو سال اخیر میزان ریلگذاری به ۱۶۰ و ۱۷۶ کیلومتر در سالهای ۱۳۹۳ و ۹۴ رسیده است.
نصر آزادانی همچنین به کریدور ریلی شرق کشور (چابهار-زاهدان) اشاره کرد و گفت: بخشي از این پروژه حدفاصل چابهار و ایرانشهر به طول ۳۰۰ کیلومتر با شدت بیشتری در حال اجرا است بهطوریکه از مجموع ۳۰۰ کیلومتر حدود ۱۰۰ کیلومتر به «ساب گرید» رسیده و آماده اجرای عمليات بالاستريزی و ریلگذاری است و همچنين از سمت زاهدان عملیات اجرایی قطعه یک ایران شهر-زاهدان نیز آغازشده است.
وی در ادامه از اتمام مطالعات فاز ۲ مسیر ایرانشهر-زاهدان خبر داد و گفت: مطالعات ابنیه فنی فاز دو اين بخش نيز در حال تکمیل است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت با اشاره به تأمین منابع مالی این پروژه گفت: حدود ۶۸۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام نیروگاه چابهار و فولاد خوزستان به این طرح تخصیصیافته بود که با توجه به بدهی افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه چابهار، این مقدار بدهی از اعتبارات نیروگاه چابهار کسر شد و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از آن باقی ماند و به این طرح اختصاص یافته است.
نصر آزادانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین برای تأمین مابقی منابع با سرمایهگذاران هندی تفاهمنامهای به امضا رسیده است و هماکنون آنها در حال مطالعه وضع موجود برای ارائه پیشنهاد تأمین منابع مالی هستند. البته تا این لحظه پیشنهادی برای تأمین منابع مالی و نحوه حضور خود در پروژه به ما ارائه نکردهاند.
این مقام مسئول یادآور شد: هندیها تقریباً تا انتهای سال جاری برای بررسی، تکمیل مطالعات روسازی و ارائه گزارش توجيه فنی-اقتصادی موردقبول بانکها بهمنظور تهیه اسناد مناقصه و پیشنهاد مدل مالی و روش اجرایی مسیر زمان دارند
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.