| کد خبر: 105240 |

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد

ایران؛ مقصد جدید توسعه‌دهندگان خارجی

تین‌نیوز|روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مقصد تازه توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران املاک در سراسر دنیا برای تعیین مکان اصلی پروژه‌های خود خبر داد.

 
این روزنامه معتبر که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و سیاسی در دنیا محسوب می‌شود، نوشت: توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران املاک در سراسر دنیا مکان اصلی برای پروژه‌های بعدی خود را پیداکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، ایران مقصد تازه سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان ساختمانی است که بعد از توافق هسته‌ای با کشورهای بزرگ دنیا، هم‌اکنون از فضای سیاسی و اقتصادی مساعدی برای ورود سرمایه‌های خارجی برخوردار است.

این گزارش می‌افزاید: توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، باعث برداشته شدن تحریم‌ها شده و راه برای کسب‌وکار و تجارت با ایران بازکرده است. در حال حاضر سازندگان هتل و مراکز خرید بزرگ از اروپا و سراسر خاورمیانه به‌سرعت به سمت استفاده از این فرصت در راه ایران هستند.

در این گزارش آمده است: توسعه‌دهندگان املاک در حال شرط‌بندی روی پایتخت ایران، تهران، هستند و این در حالی است که برخی از شرکت‌های اروپایی اقدام به تاسیس دفاتر نمایندگی در ایران کرده و در حال رونق بخشیدن به بازارهای مختلف در این کشور هستند.

نقشه اصلی برای این توسعه‌دهندگان املاک، ساخت مرکزی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تهران-فرودگاه امام‌خمینی (ره)- است که این مرکز را به قطب لجستیکی تبدیل می‌کند که می‌تواند با مراکز خرید در دبی و ترکیه رقابت کند.

این در حالی است که جغرافیای ایران، طبقه متوسط در حال رشد و منابع ایران، این کشور را به هدفی وسوسه‌انگیز برای شرکت‌های بین‌المللی تبدیل کرده است که سال‌ها در حاشیه بوده‌اند. بعد از سال‌ها تحریم، تقاضا برای مصرف کالاهای خارجی در ایران با بازار ۸۰ میلیون نفری بالا رفته است و این فرصتی استثنایی به شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ اروپایی داده است تا در این بازار سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشند.

البته برخی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان پابرجا باقی‌مانده‌اند و این مساله شرکت‌های آمریکایی را برای سرمایه‌گذاری در ایران ناامید ساخته است؛ بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی در بخش انرژی و سلامت نیز در حال حاضر دوباره‌کار خود را در ایران آغاز کرده و یا درراه بازگشت به این کشور هستند.

شرکت‌های تولید و اداره هتل، مانند شرکت فرانسوی آکور، شرکت اسپانیایی ملیا و شرکت گروه‌های هتلداری آملانی آستین برگر از جمله شرکت‌هایی هستند که به‌سرعت وارد بازار ایران شده‌اند و تلاش دارند جایگاه خود را در این بازار تثبیت کنند.

وال استریت ژورنال در حالی در گزارش اخیر خود ایران را به‌عنوان مقصد اصلی سرمایه‌گذاری‌های جدید برای پروژه‌های ساختمانی از سوی شرکت‌ها و سرمایه‌داران بزرگ اعلام می‌کند که پیش از این در چند گزارش متفاوت از حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی در بازار املاک تجاری و مسکونی کشور به خصوص در کلان‌شهرها خبر داده بود.

تحقیقات در این زمینه حاکی است هم‌اکنون تقاضای قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌های خارجی برای خرید یا اجاره واحدهای اداری و تجاری و همچنین مسکونی در بازار املاک پایتخت و چند کلان‌شهر مهم دیگر شکل گرفته و این تقاضا به تدریج در حال گسترش است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.