| کد خبر: 239070 |

آزادراه مشارکتی چالوس – رامسر کد ردیف اعتباری گرفت

نماینده رامسر، تنکابن و عباس‌آباد گفت که پروژه مهم زیرساختی آزادراه چالوس – رامسر در بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

تین نیوز

نماینده رامسر، تنکابن و عباس‌آباد گفت که پروژه مهم زیرساختی آزادراه چالوس – رامسر در بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

سید شمس‌الدین حسینی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه غرب مازندران مناسب نبودن وضعیت راه‌هاست که پس از پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه برای کاهش این مشکل در غرب استان پروژه آزادراه چالوس-رامسر دارای ردیف اعتباری شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۹ توانستیم مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را برای این پروژه دریافت کنیم و امسال نیز برای این طرح مهم زیرساختی غرب مازندران کد اعتباری در بودجه ۱۴۰۱ تعریف شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم تصریح کرد: این پروژه قرار است به صورت مشارکتی اجرا شود و با عنوان آزادراه مشارکتی چالوس-رامسر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ثبت شده است.

اردیبهشت امسال نیز سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات ساخت آزاد راه چالوس - رامسر در غرب مازندران خبر داده بود و گفت که دولت دستورالعمل پرداخت این میزان اعتبار را ابلاغ کرد و مقدمات به‌کارگیری مشاور برای انجام مطالعات زیست‌محیطی، پدافند غیرعامل و دیگر کارهای مقدماتی برای اجرای طرح فراهم شد.

آزادراه چالوس-رامسر در مسیر کناره با طول ۷۵ کیلومتر قرار است اجرا شود و در صورت تکمیل می‌تواند معضل مهم ترافیک در مناطق غربی مازندران را برطرف کند.

ضعف استان‌های شمالی در توسعه زیرساخت‌ها

حسینی درباره میزان سهم‌بری مازندران از بودجه ۱۴۰۱ نسبت به دوره‌های گذشته نیز گفت: تحول عمده‌ای در این زمینه صورت نگرفت. اما امروز یک سری اولویت‌ها برای مازندران و به ویژه غرب استان وجود دارد که اگر به آن‌ها بیشتر پرداخته شود خوب است. مانند همین پروژه آزادراه چالوس-رامسر که نیاز جدی منطقه محسوب می‌شود. در بحث آب و فاضلاب نیز با مشکلات جدی مواجهیم.

نماینده رامسر، تنکابن و عباس‌آباد تصریح کرد: در مجموع یک نکته حائز اهمیت درباره روند توسعه در شمال کشور وجود دارد؛ این که اگر بررسی کنیم می‌بینیم کلا توسعه زیرساخت‌ها در شمال کشور ضعیف است. وقتی توسعه زیرساخت‌ها ضعیف است یعنی جذب اعتبارات عمرانی پایین است.

حسینی در تشریح دلایل این موضوع اظهار کرد: یک دلیل بر می‌گردد به چیزی که همیشه و همواره گفته شد؛ مسائل زیست‌محیطی به ظاهر یکی از این موانع بود. سال‌ها توسعه برخی از صنایع در مازندران، گیلان و تا حدی هم گلستان ممنوع بود و در دولت نهم و دهم بخشی از این محدودیت برطرف شد. به همین دلیل بسیاری از صنایع به استان ما نیامد.

وی افزود: حالا دغدغه ما این نیست چرا این صنایع نیامد، بلکه این است که چرا موضوع جایگزینش درست اجرا نشد؟ یعنی به بهانه حفظ محیط زیست صنعت از استان‌های شمالی دریغ شد، اما محیط زیست تخریب شد. به بهانه حفاظت از جنگل طرح تنفس جنگل و طرح خروج دام مطرح و اجرا شد، اما جنگل تخریب شد و قاچاق چوب توسعه یافت. بخش عمده‌ای از این وضعیت مازندران و شمال کشور حاصل سیاستگذاری‌های غلط است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.