| کد خبر: 246232 |

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ عنوان کرد:

بازدید هیات تاتاری از خط ریلی اینچه برون/تبادلات فنی انجام می شود

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با توجه به پیگیری های استاندار گلستان، هیات تاتاری به همراه گروه های مختلف در گلستان حضور یافته و از خطوط ریلی اینچه برون بازدید کردند.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با توجه به پیگیری های استاندار گلستان، هیات تاتاری به همراه گروه های مختلف در گلستان حضور یافته و از خطوط ریلی اینچه برون بازدید کردند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن اعتماد اظهار کرد: با توجه به حضور هیأت تاتاری روسیه بر لزوم زیرساخت های مناسب برای تبادلات تجاری تاکید و در این بازدید پتانسیل های ایستگاه اینچه برون و همچنین پروژه های زیرساختی برنامه ریزی شده، برای آنها تشریح شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اینکه باید از نظر کارشناسان مختلف بهره مند شد، افزود: با توجه به بازدید هیأت تاتاری از کریدور شمال به جنوب قرار شد تا تیم های کارشناسی از تاتارستان برای تبادل اطلاعات فنی به گلستان سفر کنند.

اعتماد ادامه داد: با حضور تیم های کارشناسی تاتاری از مرکز لجستیک مرزی راه آهن اینچه برون و ارائه تبادلات فنی امیدواریم بتوانیم شاهد تصمیم گیری های درست برای انتخاب بهترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به کشورهای آسیای میانه باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه های متعددی در حال اجرا است که طبیعتاً زیرساخت های اینچه برون می تواند مورد توجه کشورهای آسیای میانه قرار گیرد و باید هر چه سریع تر این زیرساخت ها تکمیل شود، مطمئناً با این کار ما به اهداف تجاری خود بیشتر نزدیک می شویم.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اینکه سکوی بارگیری و تخلیه بار از مهم ترین طرح های زیرساختی اینچه برون است، بیان کرد: ایجاد خطوط عریض نرمال در داخل ایستگاه و محوطه ها برای سرمایه گذاری و ایجاد پایانه های کانتینری مواد معدنی، نفتی و واگن های یخچال دار از جمله پروژه های مهمی بوده که در اینچه برون برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه روزانه می توان ۱۰۰ واگن ظرفیت مبادله با کشورهای آسیای میانه داشته باشیم، گفت: با اتصال خط عریض، واگن ها بدون تعویض بوژی می توان از ترکمنستان تا ایستگاه اینچه برون سیر کنند و هر واگن حدود ۱۸۰ فرانک سوئیس صرفه جویی ارزی برای ما در پی دارد.

اعتماد افزود: کریدور شمال به جنوب مهمترین مسیر برای صادرات ریلی و رسیدن به آب های آزاد است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت کریدوری آن برای کوتاه شدن راه های رسیدن به مبادلات تجاری استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.