| کد خبر: 197414 |

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان:

۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه کمربندی گرگان لازم است

برای اتمام کمربندی گرگان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بودجه ما کفاف این هزینه را در کوتاه مدت نمی دهد.

تین نیوز

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی راه‌های گلستان گفت: برای اتمام کمربندی گرگان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بودجه ما کفاف این هزینه را در کوتاه مدت نمی دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی اصغر رفیعی نژاد درباره تکمیل کمربندی گرگان، مشکل اصلی تکمیل طرح را نبود اعتبار برای خریداری زمین لازم برای این پروژه عنوان و اظهار کرد: حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید ۶۰ هکتار زمین، ساخت ۱۱ کیلومتر و تکمیل ۱۵ کیلومتر از مسیر کمربندی نیاز است ولی اعتبارات ما جوابگوی آن نیست.

وی با بیان این که اعتباری که دولت درنظر گرفته از اوراق خزانه اسلامی است، افزود: براساس اوراق خزانه، پول یک سال بعد پرداخت می شود و ۱۵ درصد هم سود دارد اما مردم این روش را قبول ندارند و یا فکر می کنند که سود ۱۵ درصدی، کفاف هزینه ها را نمی دهد و به همین دلیل با واگذاری زمین های خود به دولت مخالفت می‌کنند.

رفیعی نژاد مشکل اصلی تکمیل این پروژه را تامین زمین مورد نیاز چه در قطعه اول و چه در سایر بخش های کمربندی عنوان کرد و گفت: ارزیابی بیش از اندازه باعث شده نتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: البته با حضور استاندار و با پیگیری شرکت ساخت و توسعه در حال تهیه تفاهم نامه ای با بانک ها هستیم تا اوراق به بانک ها ارائه شده و معادل آن را پول بگیریم و به زمین داران تحویل دهیم که البته این موضوع در سطح کلان باید پیگیری شود.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی راه های گلستان تاکید کرد: اگر فردا هم مناقصه اجرا شود، تا جایی برای کار نداشته باشیم و زمین آزاد نشود، امکان اجرا هم نداریم اما در اولین فرصت بعد از حل شدن مشکل ارزیابی زمین، پروژه آغاز می شود.

وی توضیح داد: برای حل مشکل زمین حتی با چند شرکت خصوصی هم صحبت کردیم تا روش هایی که می‌توانند سرمایه گذاری کنند را مطرح کنند و قبول کنند که سرمایه آنها بر اساس شرایطی که قانون گذار تعیین می‌کند، برگردانده شود که این موضوع باعث شد تا شرکت های خصوصی برای ورود به پروژه رغبت نکنند.

وی بر اهمیت حضور بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: شرایط اقتصادی باید به گونه ای شفاف باشد که سرمایه گذار خصوصی، افق کاری خود را روشن ببیند و از سود و بازگشت پول خود اطمینان حاصل کند و برایش صرفه اقتصادی داشته باشد.

رفیعی نژاد خاطرنشان کرد: تک تک افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند همه پیگیر هستند و ما تلاش می کنیم که از روش های موازی تامین بودجه، مانند محل تامین اعتبار استانی، اعتبارات ملی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی، اقدام به تامین اعتبار کنیم، اما در شرایط بد اقتصادی اکنون، تخصیص این اعتبار در زمان کوتاه بسیار دشوار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.