| کد خبر: 168108 |

بازپرداخت بدهی‌های پیمانکاران با استفاده از اسناد خزانه

برای بازپرداخت بدهی های پیمانکاران از طریق اسناد خزانه و اوراق بهادار اقدام می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه های راهسازی استان گلستان، گفت: برای بازپرداخت بدهی های پیمانکاران از طریق اسناد خزانه و اوراق بهادار اقدام خواهیم کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی کلاله ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مردم عزیز استان گلستان و ایران، گفت: در روز گذشته و امروز از پروژه های متعددی در محور علی آباد کتول، آزادشهر، بندر ترکمن، کردکوی، گبند و کلاله بازدید کردم. برخی پروژه ها پیشرفت خوبی داشت و همه کارگاه ها فعال بودند.

آخوندی مساله مالی و تامین اعتبار را مساله عمومی تمامی پروژه ها دانست و افزود: تصمیم گرفته شد با استفاده از اسناد خزانه و اوراق بهادار برای بازپرداخت بدهی پیمانکارها اقدام کنیم. همچنین با اختصاص قیر و سایر منابعی که در اختیار ما قرار دارد پروژه ها را تسریع بخشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به عنوان نمونه، در کلاله پل مهمی به نام پل کوسه وجود دارد که نیاز به منابع مالی دارد و یا در سه راهی کلاله به سمت پنجگاه و گنبد، تنگناهایی ایجاد شده است. پیمانکار از این پروژه های ارزیابی هایی داشته است. ما نیز با همکاری استانداری و مشاور ارزیابی مجددی خواهیم داشت.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین گفت: با توجه به اعتبارات سال ۹۷ و امکان پرداخت اوراق بهادار، پیگیری می کنیم که مطالبات پیمانکاران زودتر تسویه شود تا پروژه عملیاتی شوند. ما همه بدهی ها را در نامه نگاری با سازمان برنامه و بودجه پیگیری می کنیم و این سازمان با همکاری امکان اجرای پروژه ها را ایجاد خواهد کرد.

آخوندی همچنین به پروژه های بزرگتری که در استان گلستان در دست انجام است اشاره کرد و گفت: پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون با پیشرفت خوبی در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: قرارداد رسمی این پروژه با طرف روس به امضا رسیده و به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو تامین اعتبار صورت گرفته است. به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

آخوندی درباره راه آهن گرگان- مشهد نیز گفت: ما در حال پیگیری این پروژه هستیم و پیشرفت های خوبی داشته ایم اما تا زمانیکه تامین مالی انجام نشود من جزئیات پروژه را اعلام نمی کنم.

وی افزود: هزینه این پروژه ها میلیارددلاری است و تامین مالی آنها در عرصه بین المللی کار بسیار دشواری است با اینحال ما با هیچ مانعی بر سر انجام این پروژه مواجه نیستیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به نوسانات بازار مسکن، گفت: این نوسانات به خاطر شرایط سیاسی ایجاد شده و منحصر به بازار مسکن نیز نیست. اما می توان گفت که زودگذر است.

وی ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می کنم تحت تاثیر هیجانات به انجام معاملات دست نزنند و مطمئن باشند ما از این شرایط دشوار عبور خواهیم کرد.  

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.