| کد خبر: 156700 |

◄ جای خالی تبلیغات در گردشگری

کارشناسان صنعت گردشگری همه بر این باورند که به کارگیری ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی و تبلیغات ازجمله عواملی خواهد بود که می‌تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد؛ عامل مهمی که عضو کمیسیون طرح تشکیل وزارت گردشگری نیز بر آن تاکید دارد و معتقد است تبلیغات در شبکه‌های پرمخاطب سبب رونق حوزه گردشگری می‌شود.

تین نیوز

کارشناسان صنعت گردشگری همه بر این باورند که به کارگیری ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی و تبلیغات ازجمله عواملی خواهد بود که می‌تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد؛ عامل مهمی که عضو کمیسیون طرح تشکیل وزارت گردشگری نیز بر آن تاکید دارد و معتقد است تبلیغات در شبکه‌های پرمخاطب سبب رونق حوزه گردشگری می‌شود.

پروانه سلحشوری با انتقاد از ناآشنا بودن گردشگران خارجی با فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران، بر این باور است که عدم آشنایی گردشگران با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری  ایران به بررسی و تفحص بیشتر مسئولان امر نیاز دارد؛نیاز به بررسی این موضوع  که چرا اراده‌ای برای توسعه صنعت گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار وجود ندارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این نهادها یا به صورت مستقیم با گردشگری ارتباط دارند، نظیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و یا به صورت غیرمستقیم نظیر شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای و فضای مجازی اثرگذار هستند. در صورت وجود اراده توسعه گردشگری نیازمند انجام اقدامات درخور و لازم به وابسته نهادهای متولی خواهیم بود.

 سلحشوری در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغات به صرف هزینه نیاز دارد، تشریح کرد: می‌توان در ابتدا با کاهش قیمت‌های سفر به ایران گردشگران را ترغیب کرد و در سال‌های بعد و پس از به دست آوردن علاقمندان سفر قیمت‌ها را افزایش داد.

خبرگزاری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از فعالیت ناکافی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در توسعه صنعت گردشگری انتقاد کرد و ابراز داشت: حتی نهادهای کلان‌تر از میراث فرهنگی نظیر نهاد ریاست جمهوری نیز برای این موضوع اهمیت چندانی قائل نیست. میراث فرهنگی این توان را دارد که  با استفاده از طرح‌های حمایتی نظیر معافیت‌های مالیاتی و برنامه‌های تشویقی برای آژانس‌های توریستی روند ورود توریست به کشور را قوت بخشد؛ بی تردید این مسئله سبب درآمدزایی پایدار خواهد شد.

 

زیرساخت های اقامت و حمل ونقل از عمده خدمات گردشگری به شمار می‌رود و  از جمله عوامل موثری هستند که می توانند مستقیماً منجر به ارائه خدمات مطلوب گردشگری شوند و برخورداری از آن ها می تواند توان توسعه این صنعت درکشور را افزایش دهد.

«در کشور فقط چند هتل 5 ستاره در شهرهای بزرگ وجود دارد و شهرهای کوچک فاقد هرگونه مراکز اقامتی قابل قبول هستند؛ لذا اگر حتی بتوان گردشگر جذب کرد ولی شرایط مناسب اقامتی و گردشگری ایجاد نشود، نتیجه موفقیت‌آمیز نیست.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر داخلی، بیان کرد:

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.