| کد خبر: 242969 |

◄ ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در کرمانشاه نصب شده است

در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای نصب شده و سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قابلیت تشخیص انواع تخلفات را دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای نصب شده و سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قابلیت تشخیص انواع تخلفات را دارد.

به گزارش تین نیوز، فریبرز کرمی افزود: این تعداد دوربین قابلیت ثبت تخلفاتی از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیرمجاز متوسط در طول مسیرها بین ۲ سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند.

وی در ادامه گفت: طی فروردین ماه سال جاری ۳۰ هزار و ۷۱۵ تخلف سرعت غیرمجاز توسط سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گفته وی این میزان ثبت تخلفات جاده ای نسبت به سال گذشته با ۴۶ هزار و ۸۰۲ تخلف کاهش ۳۴ درصدی داشته است.

کرمی اظهار داشت: بیشترین سرعت ثبت شده در محور کرمانشاه به سنندج (ایستگاه پادگان شهدا) مربوط به پژو پارس با سرعت ۱۶۵ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: بیشترین عامل تلفات جاده ای به دلیل سرعت غیرمجاز است که کاربران جاده ای با عدم رعایت سرعت مجاز و فاصله غیرمجاز باعث به وقوع پیوستن تصادفات جاده ای می‌ شوند.

کرمی همچنین اظهار داشت: تمام محورهای اصلی و شریانی کرمانشاه به سامانه های ثبت تخلفات تردد با قابلیت پلاک خوانی مجهز شده و امید آن می رود این عوامل بازدارنده‌ موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سطح محورهای استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست تا با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت، سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز اجتناب کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.