| کد خبر: 198758 |

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه:

نبود حمل یکسره بدترین تاثیر تخریبی را بر تجارت ایران و عراق دارد

اگر می‌خواهیم در بازار عراق و سوریه حضور قوی داشته باشیم باید حمل یکسره را راه‌اندازی کنیم.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهیم در بازار عراق و سوریه حضور قوی داشته باشیم باید حمل یکسره را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هدایت حاتمی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، حلقه مفقوده صادرات با عراق را نبود حمل یکسره دانست و اظهار کرد: این مشکل تاثیر تخریبی قابل توجهی روی تجارت ایران و عراق دارد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم حضور خود را در بازار عراق و پس از آن سوریه تقویت کنیم، باید حمل یکسره را مطابق قوانین و عرف تجارت بین‌الملل راه‌اندازی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: اگرچه حمل یکسره مشکلاتی را برای افرادی که در زمینه تخلیه و بارگیری کار می‌کنند ایجاد می‌کند، اما نمی‌توان بخاطر چند نفر که در این حوزه فعالند کل تجارت با عراق را تحت تاثیر قرار داد.

حاتمی از رایزنی‌هایی که در این زمینه انجام شده هم یاد و خاطرنشان کرد: موضوع را با سفارت ایران در بغداد و سفارت عراق در تهران در میان گذاشتیم تا پیگیری‌های مربوطه را انجام دهند.

وی یادآور شد: پیشنهاد دادیم برای پنج استان هم مرز با عراق، پنج شرکت حمل و نقل مشترک که نیمی عراقی و نیمی ایرانی باشند، تشکیل شود.

مسئولان به داد تولید دام کرمانشاه برسند

در ادامه این جلسه ایرج نوری عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه نیز گفت: درخواست داریم مسئولین به داد تولید دام برسند.

وی با بیان اینکه چرخه تولید دام زنده هر چند سال یکبار در یک روند مشابه دچار مشکلاتی می‌شود که تا کنون به آن رسیدگی نشده، عنوان کرد: در سال‌های 93 و 94 به دلیل تولید مازاد قیمت بره تولیدی سیر نزولی پیدا کرد و پس از آن انگیزه تولید کاهش یافت و نتیجه آن کمبود عرضه و افزایش قیمتی بود که در سال 95 خود را نشان داد.

نوری با اشاره به اینکه این چرخه اکنون هم دوباره در حال تکرار است، افزود: به دلیل افزایش قیمتی که در دو سال اخیر داشتیم انگیزه برای تولید دام بالا رفته و اکنون با افزایش تولیدی که داشتیم سیر نزولی قیمت‌ها دوباره آغاز شده است.

وی معتقد است، اگر فکری به حال مدیریت مازاد تولید و یا صادرات آن نکنیم، دوباره سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.