| کد خبر: 188259 |

اجرای طرح لکه‌گیری خیابان‌های شهر کرمانشاه

۱.۲ میلیون مترمربع از معابر آسفالت می‌شود.

تین نیوز
معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه از اجرای طرح لکه‌گیری خیابان‌های این شهر خبر داد و گفت: ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر آسفالت می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حمید اعتصام فر از اجرای طرح لکه گیری و آسفالت معابر شهر کرمانشاه توسط معاونت عمرانی شهرداری از اوایل سال جاری خبر داد و گفت: پس از ۲۰ فروردین ماه و پایان بارش‌ها کار آسفالت و لکه گیری معابر عمومی شهر را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: هر ۸ منطقه شهرداری در این زمینه فعال شدند و اقدام به آسفالت و لکه گیری معابر عمومی با اولویت معابر اصلی خواهند کرد.

لکه گیری معابر شهر کرمانشاه به دو روش مکانیزه و دستی

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری به دو روش لکه گیری مکانیزه و دستی، کار آسفالت و لکه گیریمعابر عمومی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه لکه گیری معابر اصلی با همین دستگاه آسفالت تراش است، افزود: در لکه گیری مکانیزه با دستگاه آسفالت تراش، قسمت‌هایی از آسفالت را که خراب شده، تراش زده و برمی داشته می‌شود و سپس با دستگاه فنیشرآسفالت ریخته و با غلتک به آن تراکم داده می‌شود.

اعتصام فر ادامه داد: از میدان حضرت امام (ره) تا پل ولایت و از پل ولایت به سمت میدان امام حسین (ع) به سمت میدان آناهیتا و مسیر برگشت یعنی از میدان آناهیتا به سمت میدان امام حسین (ع) و از میدان امام حسین (ع) به سمت پل ولایت مسیر را با دستگاه آسفالت تراش، تراش داده و ترمیم شده است.

این مسئول گفت: هم اکنون در حال لکه گیری و آسفالت بلوار شهید بهشتی از میدان سپاه به سمت چهار راه ارشاد هستیم و همچنین از سمت میدان امام حسین (ع) به سمت رودکی کار در حال انجام است و توسط یکی از دستگاه‌های ما انجام می‌شود و دستگاه دیگری در بلوار خلیج فارس (نزدیک میدان آزادگان)، در حال انجام کار بوده و لکه گیری معابر مذکور صورت می‌گیرد.

وی از انجام عملیات ولکه گیری دستی معابر همزمان با لکه گیری مکانیزه و روکش آسفالت معابر اصلی نیز توسط مناطق شهرداری خبر داد و گفت: در این روش از دستگاه «کاتر» استفاده می‌شود و قسمت‌های از آسفالت که خراب شده را به شکل هندسی مربع یا مستطیل شکل برش می‌دهد و آسفالت معیوب از زمین برداشته شده و سپس محل مذکور تمیز و قیر پاشی می‌شود و آسفالت را داخل محل می‌ریزند و ماله می کشند و با غلتک تراکم می‌دهند.

اعتصام فر با بیان اینکه اولین بار است که در کرمانشاه به این روش کار لکه گیری و آسفالت انجام می‌شود، گفت: در سنوات قبل هر چاله‌ای به هر شکلی وجود داشت را با آسفالت پر می‌کردند و به صورت دستی هم آن را تراکم می‌دادند و اکنون به صورت هندسی برش داده شده، تمیز و قیر پاشی شده و سپس توسط غلتک هایی به نام CG کار تراکم صورت می‌گیرد.

کار لکه گیری و آسفالت معابر کرمانشاه تا پایان سال به جز زمان بارندگی‌ها ادامه دارد

وی از اتمام عملیات لکه گیری معابر اصلی و فرعی تا دو تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه کاری ما تا پایان سال به جز زمان بارندگی‌ها ادامه دارد و تنها در صورت بارندگی کار قطع می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه از اولویت انجام عملیات لکه گیری و آسفالت مکانیزه در سایر معابر اصلی شهر خبر داد و گفت: هم اکنون با چهار دستگاه فنیشر که ۳ دستگاه آن مربوط به سازمان عمران شهرداری و یک دستگاه مربوط به بخش خصوصی است در حال آسفالت و لکه گیری معابر عمومی شهر کرمانشاه هستیم.

وی افزود: ابتدا کار معابر اصلی را تمام خواهیم کرد و سپس به معابر فرعی و معابری که داخل شهرک‌ها هستند خواهیم رسید و نهایتاً کار آسفالت و لکه گیری کوچه‌ها انجام خواهد شد.

روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری معابر کرمانشاه تولید می‌شود

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت در کرمانشاه تولید می‌شود تا خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کرمانشاه لکه گیری شود.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کار ما چه در سیستم مکانیزه و چه دستی، معابر اصلی است، سپس معابر فرعی و سپس کوچه‌ها آسفالت می‌شوند.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر شهر کرمانشاه آسفالت می‌شود

به گفته اعتصام فر، سازمان عمران شهرداری قصد دارد امسال یک میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر شهر را آسفالت کند و برای این کار ۱۵۰ هزار تن آسفالت نیاز است.

وی با بیان این قول که پس از این اقدامات چاله‌ای در شهر کرمانشاه دیده نشود، گفت: خواهش ما از مردم این است که صبوری کنند و در زمانی که ما کار لکه گیری را انجام می‌دهیم مراعات کارگران ما را داشته باشند تا شاهد بهبود وضعیت خیابان‌ها و معابر شهر باشیم.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.