| کد خبر: 219835 |

بیش از چهار میلیون تن کالا در کردستان جابجا شد

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی ۶ ماه اول امسال، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا به مقاصد داخل و خارج از این استان جابجا شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی ۶ ماه اول امسال، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا به مقاصد داخل و خارج از این استان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید عبدالرحمن حسینی اظهار داشت: این میزان کالا با وجود شرایط شیوع همه گیری ویروس کرونا در کشور از ۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده که نشان از پای کار بودن رانندگان کامیون و ناوگان باری حتی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: کالاهای جابجا شده در استان در قالب ۲۴۴ هزار سفر باری انجام شده که در این زمینه نیز از افزایش ۱۲ درصدی برخوردار است.

حسینی بیشترین حجم کالاهای جابجا شده در استان کردستان را مربوط به سیمان، گندم، مواد نفتی، معدنی، محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود با توجه به شرایط کرونایی تمهیدات حمایتی دولت به این ناوگان از جمله تسهیلات و تخصیص لاستیک بیش از گذشته افزایش یابد.

وی همچنین از واردات ۱۳۳ هزار تنی کالا از طریق مرز باشماق به کشور در این مدت خبر داد و یادآور شد: این روند در ۶ ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه خود در سال قبل از ۴۸ درصد کاهش برخوردار است.

استان کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.