| کد خبر: 195718 |

پیشرفت فیزیکی 60 درصدی کریدور شمال-جنوب در استان کردستان

افزایش شاخص راه های کردستان از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید است که طی دو سال گذشته ۱۸۵ کیلومتر راه جدید در بخش های مختلف بین شهری و روستایی این استان احداث شده است.

تین نیوز

افزایش شاخص راه های کردستان از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید است که طی ۲ سال گذشته ۱۸۵ کیلومتر راه جدید در بخش های مختلف بین شهری و روستایی این استان احداث شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: در این مدت ۱۸۵ کیلومتر راه در کردستان احداث شده که شامل ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۵ کیلومتر راه بین شهری است.

رامین محمودی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها حدود یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: هم اکنون نیز ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در این استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: طول بزرگراه‌های استان در سال ۹۵ حدود ۱۸۰ کیلومتر بود که با انجام اقدامات و اجرای پروژه های متعدد این میزان در پایان سال ۹۷ به ۳۰۰ کیلومتر رسید.

محمودی یادآور شد: از ۶ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی استان تاکنون دو هزار و ۹۶۰ کیلومتر آسفالت شده که با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته شاخص برخورداری کردستان از راه آسفالته روستایی با حدود چهار درصد رشد به بیش از ۴۹ درصد رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه احداث طرح کریدور شمال جنوب، محور مریوان - سنندج و چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (سنندج - دهگلان) از جمله طرح های راه سازی در این استان است، گفت: اجرای طرح کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان نیز از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محمودی تاکید کرد: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب کشور در این استان واقع شده که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث و زیر بار ترافیک رفته و  ۱۳۰ کیلومتر از این طرح در حال احداث بوده و ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز در دست مناقصه و مطالعه است.

وی اظهار داشت: اتمام این طرح هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تخصیص و تزریق آن از سوی دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱ کیلومتر در مسیر سنندج به همدان و در سه قطعه در حال اجراست که هشت کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه روان سازی ترافیک در چهار باند از جمله اهداف این طرح است، اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به پیمانکار پرداخت شده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز جزو مطالبات پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی است.

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود شش هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و یک ئمیلیو ن و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.