بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح راه‌ آهن چهارمحال و بختیاری جذب شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اول رییس جمهور به استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص و جذب شده است.

سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح راه‌ آهن چهارمحال و بختیاری جذب شد
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اول رییس جمهور به استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص و جذب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی مقصودی افزود: بر این اساس پیشرفت اجرای طرح راه آهن استان در بخش زیرسازی به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل طرح راه آهن استان در هر ۲ بخش زیرسازی و ریل گذاری به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تلاش می شود در سفر دوم رییس جمهور به استان این اعتبار مورد نیاز را مصوب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات اجرا در تمامی قطعات طرح فعال است، تصریح کرد: چنانچه اعتبار بیشتری به این طرح تخصیص یابد، اجرای آن با سرعت بیشتری همراه می شود.

مقصودی تصریح کرد: قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی ها و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردی ها تا شهرکرد در حال اجراست.

وی، طول مسیر طرح را ۹۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این مسیر ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.

عملیات مطالعه و اجرای طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و امید می رود مطالبه دیرین مردم این استان با همت دولت سیزدهم محقق شود.

این طرح با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش های مختلف استان ایجاد می کند.

پیش بینی می شود در سال اول بهره برداری از راه آهن استان ۷۰۰ هزار مسافر و ۳.۳ تُن بار از این مسیر جابجا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امید پاسخ

    درود اگر این راه آهن در استان های دیگر بود دوساله مورد بهره برداری قرار می گرفت ولی با داشتن مسوولین کفایتی که در استان داریم حالا حالا ها منتظر سوت قطار نباشید