| کد خبر: 247793 |

پیشرفت ۷۰ درصدی زیرسازی راه آهن چهارمحال و بختیاری

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی زیرسازی راه آهن استان، گفت: از محل سفر ریاست جمهوری و سازمان برنامه بودجه ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه تأمین اعتبار شده است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی زیرسازی راه آهن استان، گفت: از محل سفر ریاست جمهوری و سازمان برنامه بودجه ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه تأمین اعتبار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید ربیعی گفت: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان از محل یک هزار میلیارد اعتبار سازمان برنامه و بودجه به پروژه تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه متناسب با پیشرفت پروژه مابقی اعتبار به پروژه تزریق می شود، افزود: یک هزار میلیارد تومان که برای ریل گذاری تأمین اعتبار شده است؛ بعد از اتمام زیرسازی راه آهن، توسط وزارت راه و شهرسازی به پروژه تخصیص پیدا می کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: از ابتدای ساخت راه آهن تاکنون بین ۲۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص که اکثرا بومی هستند در این پروژه مشغول به کار شده اند.

ربیعی ادامه داد: بر اساس وعده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اگر تأمین اعتبارات به موقع انجام شود پروژه با سرعت بیشتری پیش می رود و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

وی، اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان به ظرفیت های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت های ریلی، کاهش ترافیک با استان اصفهان، محرومیت زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان های مرکزی کشور را از مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست.

راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر دارای ۴ قطعه بوده و از حسن آباد مبارکه آغاز و تا شهرکرد ادامه می یابد. این پروژه دارای ۱۵ رشته تونل به طول تقریبی ۶ کیلومتر و ۴ پل بزرگ به طول ۳ کیلومتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.