| کد خبر: 217025 |

چهارمحال و بختیاری ۲.۱ درصد ناوگان حمل و نقل کشور را در اختیار دارد

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با ۲ هزار و ۲۰۰ ناوگان حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۶۰۰ کامیون ۲.۱ درصد ناوگان کشور را در اختیار دارد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با ۲ هزار و ۲۰۰ ناوگان حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۶۰۰ کامیون ۲.۱ درصد ناوگان کشور را در اختیار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین مالکی افزود: همچنین پنج هزار راننده در حوزه جابجایی مسافر و ۲۲ هزار راننده در حوزه جابجایی کالا در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی جابجایی مسافر در استان طی چهار ماه نخست امسال، تصریح کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از سوی ناوگان استان جابجا شده است که این کاهش مسافر ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت به این بخش آسیب‌زده، به طوری که هم‌اینک حمل و نقل مسافر غیراقتصادی شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که حمل و نقل بار در همین مدت از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شده و در حمل کالاهای استراتژیک نظیر چغدرقند، شکر  و گندم در کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مالکی، با اشاره به فعالیت ۵۵ شرکت باربری در استان، خاطر نشان کرد: شرکت‌های بزرگی در استان ایجاد نشده است، اما با همین ظرفیت ایجاد شده سالانه پنج میلیون تن بار از سوی ناوگان استان جابجا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، تا با بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان، حمل و نقل بار در استان رونق بیشتری بگیرد و از مهاجرت رانندگان این حوزه به استان‌های همجوار جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.