| کد خبر: 262179 |

در حاشیه دهمین نمایشگاه ریلی مطرح شد:

◄ تاکید مدیرعامل توکا فولاد بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی حمل و نقل ریلی

مدیرعامل توکافولاد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به پایین بودن بازدهی سرمایه گذاری در این حوزه، خواستار بازنگری در قوانین و رویکردها و حمایت از بخش خصوصی در این بخش شد.

تین نیوز

مدیرعامل توکافولاد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به پایین بودن بازدهی سرمایه گذاری در این حوزه، خواستار بازنگری در قوانین و رویکردها و حمایت از بخش خصوصی در این بخش شد.

به گزارش تین نیوز، دکتر احمدرضا سبزواری مدیرعامل توکافولاد در بازدید از دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی بیان کرد: سیستم های حمل و نقل نقش بی بدیلی در توسعه ایفا می کنند و سهم حمل و نقل در توسعه کشورهای پیشرفته کاملا قابل مشاهده است. در ایران نیز اگر خواهان توسعه جدی کشور هستیم بحث های حمل و نقل باید جزو اولویت های تصمیم گیری، سیاست گذاری و اقتصادی باشد.

وی که در غرفه توکاریل سخن می گفت افزود: وقتی از توسعه پایدار صحبت می کنیم قطعا باید ملاحظات زیست محیطی را مدنظر داشته باشیم و از حمل و نقلی استفاده کنیم که با توسعه پایدار سازگاری بیشتری داشته باشد. از این منظر، توجه به حمل بار و مسافر از طریق ریل می تواند توسعه پایدار ایران را به نحو موثری رقم بزند. نسبت حمل بار درکشور ما در جاده و ریل، پنج به یک است یعنی ما پنج تا شش برابر باری که از طریق ریل حمل می کنیم را روی جاده های کشور می بریم. با این نحو مدیریت حمل بار، مصرف بی رویه سوخت و آلودگی محیط زیست و سوانح پرشمار و پرتلفات و خسارت بار و لطمه به زیرساخت های جاده ها را متحمل می شویم در صورتی که اگر سهم مناسبی از این بار روی ریل حمل شود، این مسائل و مشکلات به حداقل می رسد.

وی با اشاره به بازدهی پایین سرمایه گذاری در حوزه ریلی ، خواستار حمایت دولت از سرمایه گذاران این بخش شد و افزود: سرمایه گذاری هایی که در توکاریل، بهین ریل، آسیا سیر و سایر زیرمجموعه های ریلی این مجموعه شده است رقم قابل توجهی است و قرار است سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی دیگر نیز در این حوزه در عملیات اصلی و پشتیبانی انجام دهیم. با این وجود توجه به این نکته ضروریست که این سرمایه گذاری های کلان حاشیه سود قابل ملاحظه ای ندارد و هزینه های سرمایه گذاری و پشتیبانی با حقوق مالکانه و حق دسترسی که به راه آهن پرداخت می شود قابل توجیه نیست چرا که بالغ بر 85 درصد درآمدهای ما به راه آهن تعلق می گیرد. بنابراین سرمایه گذار بخش خصوصی رغبتی به فعالیت در این کسب وکار پیدا نمی کند. توکاریل و شرکت های مشابه ای که متعلق به مجموعه های صنعتی و معدنی هستند برای تداوم تولید خود و تداوم روند مواد اولیه، مجبورند این سرمایه گذاری ها را انجام دهند اما بخش خصوصی و شرکت های دیگری که چنین شرایطی ندارند جذابیتی برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی نمی بینند.

دکتر سبزواری در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه اصلی ما از شرکت راه آهن و دولت محترم این است که سیاست های حوزه ریلی به نحوی مورد بازنگری قرار دهند که سرمایه گذاری در این بخش جذابیت لازم را برای بخش خصوصی ایجاد کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.