| کد خبر: 233588 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ تکمیل پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال

راه آهن چابهار زاهدان یکی از بزرگترین پروژه های ریلی به طول ۷۲۰ کیلومتر با خطوط فرعی است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن به صورت ۲ شیفته و ۴ شیفته در حال انجام است که تا پایان دولت بخش اول و تا شهریورماه تا نیک شهر به بهره برداری می رسد..

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی بندر چابهار را یکی از مهم ترین بنادر کشور و  یک میانبر اساسی اقتصادی و کوتاه در بین کشورهای همسایه دانست و گفت: در حال تکمیل خط راه آهن چابهار به زاهدان هستیم و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این خط را تا پایان سال تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز ، محمد اسلامی 13 اردیبهشت در برنامه عیار شبکه افق عنوان کرد:  راه آهن چابهار زاهدان  یکی از بزرگترین پروژه های ریلی به طول ۷۲۰ کیلومتر با خطوط فرعی است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن به صورت ۲ شیفته و ۴ شیفته در حال انجام است که تا پایان دولت بخش اول و تا شهریورماه تا نیک شهر به بهره برداری می رسد.

این در حالی است که خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 22 تیر ماه به خبرنگار خبرگزاری فارس زمان افتتاح 150 کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان از زاهدان تا خاش را « آینده نزدیک» اعلام کرد.

وی با بیان این که راه‌ آهن زاهدان - خاش اولین قطعه از محور ریلی شرق و چابهار محسوب می‌شود، گفت: در آینده نزدیک 150 کیلومتر از این مسیر ریلی افتتاح خواهد شد، کمتر از 20 کیلومتر از مسیر باقی مانده است که به سرعت در حال ریل‌گذاری هستیم و تا چند روز آینده ریل‌گذاری این مسیر هم به پایان می‌رسد و سپس به تنظیم و ریل‌واژ و زیرکوبی می‌رسد که امیدواریم این خط‌ ریلی هم به سرعت آماده شود.

بیشتر بخوانید:

وام صندوق توسعه برای ساخت خط آهن چابهار-زاهدان احتمالا کافی است

در عین حال عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  نیز خرداد ماه امسال درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار-زاهدان به خبرنگار مهر گفت:  در حال حاضر روی راه آهن زاهدان به خاش بیشتر متمرکز شده‌ایم؛ این فاصله ۱۵۰ کیلومتر را برای فاز اول بهره برداری پروژه برنامه ریزی کرده و انرژی زیادی را روی این قطعه گذاشته‌ ایم.

خطیبی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا آخر خرداد ماه قطعه زاهدان-خاش به بهره برداری برسد اگرچه روی قطعات دیگر در حال کار کردن هستیم، اما تمام تمرکز فعالیت اجرایی ما در این پروژه، عمدتاً روی این محدوده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه افزود: از ۳۰۰ میلیون یورویی که از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص یافته، تا کنون وجه متناظر ریالی ۱۳۵ میلیون یورو را دریافت و هزینه کرده‌ایم.

خطیبی درباره اینکه آیا با ۱۷۵ میلیون یوروی باقی مانده، شرکت ساخت می‌تواند پروژه راه آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برساند؟ اظهار کرد: اگرچه نرخ ارز مرتباً تغییر و این تغییرات ارزی، منابع ما را کم و زیاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد پیش بینی ما این است که با ۳۰۰ میلیون یورو بتوانیم کل خط آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برسانیم ولی برخی اقدامات تکمیلی آن باقی بماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تكميل آن تا آخر سال 1401 هم مقدور نمي شود.