| کد خبر: 178844 |

◄ روحانی خواستار تفکیک وزارتخانه‌ راه و شهرسازی شد

رییس جمهوری تفکیک وزاتخانه را و شهرسازی به مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل را در شرایط فعلی ضروری دانست.

تین نیوز

رییس جمهوری تفکیک وزاتخانه را و شهرسازی به مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل را در شرایط فعلی ضروری دانست.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی در نشست با مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفت: از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم برخی از وزارتخانه‌ها باید به دو وزارتخانه تبدیل می‌شد و لایحه آن را هم به مجلس شورای اسلامی دادیم .

او با بیان اینکه یکی از آن‌ها همین وزارتخانه بود که مسکن و شهرسازی از حمل‌ونقل و وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا شود، گفت: در حال حاضر این کار را یک ضرورت می‌بینم.

او تاکید کرد: طبق قانون اساسی ما ناچار هستیم لایحه را تقدیم مجلس ‌کنیم اما نمایندگان مجلس در این دو زمینه- به هر دلیلی که بود- همراهی نکردند.

وزارت راه و شهرسازی هم وزارتخانه‌ای بسیار سنگین است و مسکن و شهرسازی مقوله بسیار مهم هست وبخش حمل‌ونقل هم دنیای بسیار بزرگی است.

رییس جمهوری ادامه داد: ما در شرایط تحریم نیاز به کار ویژه‌ای در بخش حمل‌ونقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی داریم و کار بسیار سنگین است.

در این شرایط بار سنگینی بر دوش وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت معدن و تجارت است.

رییس جمهور  از راه‌آهن به‌عنوان یکی از اهداف دولت یاد کرد و گفت: در پنج سال اخیر حدود دو هزار کیلومتر راه‌آهن یعنی ۲۰ درصد کل راه‌آهن کشور ایجاد شده است.

روحانی  به مسیر ریلی سرخس-چابهار و قزوین-رشت-آستارا، برقی کردن راه‌آهن یا پرسرعت کردن آن اشاره کرد و گفت:  امیدواریم  در همین دولت راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار افتتاح شده و سریع‌السیر کردن مسیر قم-اصفهان و تهران-مشهد انجام شود.

او همچنین گفت: در  توسعه بنادر هم کارهای خوبی انجام شده است. ظرفیت بندر چابهار از 2.5 تن به 8.5 میلیون تن رسیده است.

چه اشکالی دارد سوخت، چندنرخی شود؟

رییس جمهور با اشاره به اینکه  برای امن کردن جاده‌ها باید وزارت راه با وزارت ارتباطات همکاری کنند، گفت‌: می‌توانیم به رانندگان منظم تشویقی هم بدهیم حتی به لحاظ سوخت امتیاز به او بدهیم. چه اشکالی دارد سوخت را دونرخی کنیم برای کسانی که با احتیاط رانندگی می‌کنند.

روحانی  گفت: معمولا در سایر کشورها بنزین چند نرخی است و در روزهای تعطیل و یا روزهای شلوغ قیمت بنزین متفاوت است، اما ما به قیمت ثابت بنزین عادت کرده‌ایم. من معتقد هستم که از طریق سیستم هوشمند جاده‌های خود را امن کنیم.

سرمایه‌گذار خارجی را در فرودگاه فراری می‌دهیم

رئیس جمهور در ادامه توجه به حمل و نقل هوایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز 80 درصد از پروازهای هوایی، عمدتاً از 10 فرودگاه بزرگ کشورمان انجام می‌شود و فرودگاه‌هایی که در شهرهای مختلف ساخته شده و هفته‌ای یکی دو پرواز دارند، عمدتاً براساس اولویت‌های اجتماعی و سیاسی بوده است. امروز نیازمند فرودگاه‌های مجهز مخصوصاً در شهرهای بزرگ از جمله تهران هستیم و این می‌تواند توسعه حمل و نقل منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: در گذشته سرمایه‌گذار خارجی حاضر بود تا تمام فازهای فرودگاه امام را در طول 2 سال احداث کند و به ازای آن برای چند سال از آن استفاده کند، اما وزیری بود که می‌گفت در سالن‌های ترانزیتی که ایجاد می‌شود، اگر مسافری خارجی برای تغییر مسیر هوایی خود پیاده می‌شود، حتماً باید روسری به سر داشته باشد و یا مدعی بود که ساختن فرودگاه کار سختی نیست و خودمان می‌توانیم آن را احداث کنیم. از این گونه مشکلات هنوز هم در کشورمان وجود دارد جایی که ورود سرمایه‌گذار و دانشمند خارجی را دارای اشکال می‌دانیم، اما مربی خارجی را برای ارتقاء تیم ملی فوتبال خود بدون اشکال می‌شماریم. با چنین کارهایی است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم و هدر می‌دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.