| کد خبر: 175518 |

◄ حرکت به سمت احداث پارک‌های لجستیک در ایران

با وجودی که از طرف بسیاری از مسئولان شهرهای کشور درخواست ایجاد مرکز لجستیک به ما داده شد، ما در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه درباره مباحث لجستیک بحث کردیم و سپس با کار کارشناسانه سند آمایش مراکز لجستیک را تنظیم و ابلاغ کردیم.

تین نیوز

«هشتمین جلسه کارگروه لجستیک کشور» با مشارکت و حضور نمایندگان سازمان‌های متبوع وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت‌های حمل‌ونقلی و نمایندگان آنها، وزارت صنایع، انجمن‌های علمی و صنفی فعال در حوزه حمل‌ونقل لجستیک، مدیران سازمان بنادرکشور و اساتید و صاحب‌نظران، صبح امروز در محل ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی آغاز شد و ساعتی قبل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و دبیر شورای عالی ترانزیت درباره چگونگی ایجاد کارگروه لجستیک گفت: ما در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه درباره مباحث لجستیک بحث کردیم و سپس با کار کارشناسانه سند لجستیک را تنظیم و ابلاغ کردیم.

مهرداد تقی‌زاده اضافه کرد: از طرف بسیاری از مسئولان شهرهای کشور، درخواست ایجاد مرکز لجستیک به ما داده شد و ما فقط با بررسی کارشناسانه و با حمایت وزیر محترم راه‌وشهرسازی این کار را به نحوی کاملاً علمی انجام دادیم.

دبیر شورای عالی ترانزیت ادامه داد: به‌زعم ما منطقه آزاد انزلی زمینه مساعدی برای تبدیل شدن به یک مرکز لجستیک را داشت؛ بنابراین بنده این موضوع را با مهدی صفری‌مقدم، مدیرکل دفتر جامع مدهای حمل‌ونقل مطرح کردم.

تقی‌زاده توضیح داد: ایشان پیشنهاد دادند که رشت به‌عنوان مرکز اصلی لجستیک و بندر انزلی به‌عناون یک پارک لجستیکی عمومی انتخاب شود که همین کار نیز انجام شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: در حقیقت این کار حرکتی به سمت احداث پارک‌های لجستیک در ایران است .

تقی‌زاده مراکز لجستیک را مفصل‌های اتصال مدهای حمل‌ونقل در کشور و حلقه‌های اتصال تجارت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مراکز لجستیک محدوده مشخصی هستند که به‌منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیک و حمل‌ونقل کالا در بعد داخلی و بین‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرایندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شوند.

او افزود: خدمات موجود در این مراکز نیز شامل امکانات و خدمات زیربنایی، خدمات لجستیک پایه، خدمات ارزش‌افزوده و خدمات مالی و تجاری هستند که به منظور تسهیل تجارت و رقابتی کردن فعالیت‌های حمل‌ونقل ایجاد شده‌اند.

تقی‌زاده اظهار امیدواری کرد که با توسعه مراکز لجستیک در کشور، توسعه صنعت حمل‌ونقل با سرعت بیشتری انجام شود و امر تجارت به شکل بهینه‌تری پیگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.