| کد خبر: 214081 |

◄ بیانیه فدراسیون بین‌المللی خلبانان در خصوص نتیجه‌گیری شتاب زده در سانحه هوایی پاکستان

فدراسیون بین‌المللی خلبانان: «نتیجه گیری زودرس و شتاب آمیز که اغلب بر پایه معلومات ناکامل، نادرست و یا اطلاعات گمان پردازانه که بر یک بخش از آنچه اتفاق افتاده تمرکز دارند، نباید انجام گیرد.»

تین نیوز

در حالی گزارش اولیه سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان منتشر و عامل انسانی دلیل این حادثه اعلام شد که  فدراسیون بین‌المللی خلبانان شرکت‌های هواپیمایی (IFALPA) و فدراسیون بین‌المللی کنترلرهای ترافیک هوایی (IFATCA) در این رابطه بیانیه ای منتشر و اعلام کردند: «نتیجه گیری زودرس و شتاب آمیز که اغلب بر پایه معلومات ناکامل، نادرست و یا اطلاعات گمان پردازانه که بر یک بخش از آنچه اتفاق افتاده تمرکز دارند، نباید انجام گیرد.»

به گزارش تین نیوز، در این بیانیه آمده است: جامعه هوانوردی سوگوار از دست رفتن غم انگیز جانهایی است که در پرواز 8303 هواپیمایی پاکستان در 22 می 2020 از دست رفتند و همدردی خود را با خانواده های از دست رفتگان و نجات یافتگانی که همچنان راه طولانی تا سلامتی را در پیش دارند ابراز می داریم. ما حمایت خود را از همکاران پاکستانی خود که برای آنها بی شک تجربه ای دردناک است اعلام می کنیم.

صنعت حمل و نقل هوایی سیستمی پیچیده است که از انسان ها، دستور العمل ها و فن آوری تشکیل شده که با اثر متقابل برهم راه ایمنی برای مسافرت ایجاد کرده اند. حوادث بسیار کمی که اتفاق می افتند معمولا نتیجه فاکتورهای گوناگونی است که به شکل بی سابقه و جدید با هم ترکیب و یک سیستم ایمن را در تنگنا قرار داده و به سمت از کار افتادگی هدایت می کنند.

جهت آموختن از حوادث و جلوگیری از رویداد مجدد، دو نهاد بین المللی یعنی فدراسیون بین‌المللی خلبانان شرکت‌های هواپیمایی (IFALPA) و فدراسیون بین‌المللی کنترلرهای ترافیک هوایی (IFATCA) تاکید می کنند، تحقیقات فنی ایمنی به وسیله مراجع برسی سوانح باید بر اساس استانداردهای بین المللی در ارتباط با بررسی سوانح باشد که در زمینه 13 کنوانسیون شیکا گو آمده است:

«تنها هدف بررسی یک سانحه یا یک رویداد باید جلوگیری از وقایع یا سوانح باشد. منظور از این تحقیقات سهم دادن تقصیر و مسولیت نیست."»

این تحقیقات نباید بازداشته یا تحت تاثیر عملیات حکومتی، انتظامی یا قضایی به سهم دادن تقصیر یا مسولیت جنایی و کیفری بینجامد.

در حالی که تحقیقات در جریان است به غیر از معلومات واقعی پایه که در گزارش مقدماتی آورده می شود، شواهد حادثه نباید افشا سازی شوند.

هیچ یک از اسناد و سوابق واقعی به منظوری غیر از تحقیقات فنی ایمنی نباید در دسترس قرار داده شوند.

نتیجه گیری زودرس و شتاب آمیز که اغلب بر پایه معلومات ناکامل، نادرست، یا اطلاعات گمان پردازانه که بر یک بخش از آنچه اتفاق افتاده تمرکز دارند، نباید انجام گیرد.

نتیجه گیری های زودرس توانایی در آموزی از این وقایع تراژیک را مانع شده و می تواند نسبت به یک یا چند طرف درگیر در ماجرا ناعادلانه باشد. ما با اصرار از رسانه ها، عموم مردم و سایر گروههای ذی نفع خواستاریم به دستور العمل ها و پرسه هایی که از دیر باز برای تحلیل این حوادث ایجاد شده اند احترام بگذارند. و اجازه دهند مراجع بررسی سانحه تحقیقات خود را به صورت حرفه ای و عینی به انجام برسانند.

در انتها تاکید شده است که نهادهای IFALPA و  IFATCA تحقیقات را از نزدیک تحت نظر خواهند داشت تا مطمئن شوند بر اساس قوانینی که در بالا شرح داده شد انجام می گیرند. ما تمام تلاشهایی که برای جلوگیری از تکرار حادثه انجام می شوند را حمایت می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.