| کد خبر: 268874 |

در ۱۱ ماهه امسال؛

◄ ترانزیت نزدیک به 4 هزار خودرو سبک و سنگین از بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان را بیش از 2 میلیون تن اعلام کرد و گفت: صادرات غیرنفتی در این بنادر با افزایش 26 درصدی همراه بوده است.

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان را بیش از 2 میلیون تن اعلام کرد و گفت: صادرات غیرنفتی در این بنادر با افزایش 26 درصدی همراه بوده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛ "حمیدرضا محمدحسینی تختی" روز چهارشنبه در تشریح جزییات عملکرد ۱۱ ماهه بنادر شرق استان افزود : از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال 2 میلیون و 124 هزار و 87 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است .

 وی میزان صادرات غیرنفتی در این مدت را یک میلیون و 252 هزار و 997 تن اعلام کرد و ادامه داد : این میزان صادرات نسبت به سال گذشته از افزایش 26 درصدی برخوردار بوده است.

 به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ؛ همچنین در این بازه زمانی 59 هزار و 707 تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر شرق به سایر کشورهای همسایه ترانزیت شده که با افزایش 23 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

 محمدحسینی تختی در بخش دیگری خاطر نشان کرد : 55 هزار و 847 TEU کانتینر یخچالی نیز تخلیه و بارگیری شده که از این میزان 28 هزار و 458 TEU کانتینر پر و 27 هزار و 383 TEU کانتینر خالی بوده که در این بخش هفت درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان اضافه کرد : در این مدت نیز سه هزار و 814 دستگاه از انواع خودروهای سبک و سنگین شامل ؛ اتوبوس، مینی بوس، لیفتراک، جرثقیل کامیون، کامیونت و خودروهای سواری از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان ارمنستان و عراق ترانزیت شده است.

 محمدحسینی تختی، میزان پهلودهی انواع شناورها در بنادر شرق در ۱۱ ماهه امسال را 59 هزار و 356 فروند اعلام کرد که 11 درصد افزایش داشته است.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک است که ظرفیت های بالقوه ای در زمینه تجارت و گردشگری را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.