| کد خبر: 266282 |

در ۹ ماهه امسال؛

◄ افزایش ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش سه درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق در ۹ ماهه امسال خبر داد.

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش سه درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از یک و نیم میلیون  تن کالای غیرنفتی از این بنادر صادر شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمید رضا محمد حسینی تختی در تشریح جزییات عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه امسال افزود: با افزایش شاخصه های عملکردی بنادر شرق هرمزگان یک میلیون و 796 هزار و 52 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی جابه جا شده است.

 وی ادامه داد: از مجموع کالاهای تخلیه و بارگیری شده، یک میلیون و 464 هزار و 132 تن مربوط به حوزه غیرنفتی و 331 هزار و 920 تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

 مدیر بندر شهید باهنر افزود: با به کارگیری و استفاده از زیرساخت های مناسب برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود یک میلیون و 64 هزار و 723 تن از انواع کالای غیرنفتی شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، کالای فله به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که این میزان نسب به مدت سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

 محمدحسینی تختی در بخش عملکرد کانتینرهای یخچالی نیز گفت: در این بازه زمانی ۴۹ هزارو ۳۵۹ TEU کانتینر یخچالی جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال نیز 43 هزارو 873 فروند شناور از انواع شناورهای مسافری و تجاری در این بنادر پهلو گرفتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش داشته است.

بنادر شرق هرمزگان با بهره گیری از بنادر تجاری و مسافری در مرکز و شرق هرمزگان، در حوزه های مسافری داخلی و بین المللی، تجاری و گردشگری دریایی فعالیت خاص و منحصر بفردی دارد.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره شرق استان هرمزگان هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.