| کد خبر: 266285 |

وزیر کشور:

◄ استان های ساحلی؛ مسئول اصلی کارگروه های توسعه دریا محور

استانداران استان های ساحلی مسئولیت اصلی کارگروه های توسعه دریا محور برعهده دارند، فعال شدن ظرفیت های دریایی در این استان ها برای دولت حائز اهمیت است.

تین نیوز

وزیر کشور ترخیص کالاهای اساسی را پایه اقتصاد دریا محور دانست و گفت: موضوع ترخیص کالاها به ویژه کالاهای اساسی از این جهت که یک پایه اقتصاد دریا محور مربوط به حوزه صادرات و واردات بوده، این مهم برای دولت حائز اهمیت است.

 به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد وحیدی اظهار داشت: تامین نیازهای اساسی کشور، پیگیری و بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالاها، همه اینها به عنوان موضوعات قابل توجه در تامین نیازهای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع نظارت در تامین نیازهای اساسی بازار مصرف تاکید کرد: در شرایط خاص به منظور سرعت بخشی در امر تخلیه کالاهای ضروری کشور باید تدابیر بیشتری در نظر گرفته شود.

 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به سیاست های کلی اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: استانداران استان های ساحلی مسئولیت اصلی کارگروه های توسعه دریا محور برعهده دارند، فعال شدن ظرفیت های دریایی در این استان ها برای دولت حائز اهمیت است. 

به گفته وحیدی؛ با توجه به سیاست های کلی اقتصاد دریا محور و ضرورت توجه جدی به دستورات ویژه رئیس جمهور به معاون اول  پیرامون این موضوع، فعال شدن کارگروه های توسعه دریا محور در استان های ساحلی نقش ویژه و تعیین کننده ای دارد.

 وی در تحقق ابلاغیه رهبر انقلاب به نقش وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اقتصاد دریا محور یک موضوع بسیار مهم است و از این جهت که محوریت کار بر عهده استانداران قرار دارد، وزارت کشور نیز باید نقش خود را در این حوزه به درستی ایفا کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیرو سیاست های کلی طرح توسعه دریا محور و برنامه هایی که دولت در این زمینه ترسیم کرده، امیدواریم با توجه به ظرفیت های مختلف استان های ساحلی شاهد شکوفایی و جهش هرچه بیشتر اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ناخالص ملی در این استان ها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.