| کد خبر: 266080 |

در 9 ماهه امسال ؛

◄ 24 فروند کشتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد کشتی های پهلودهی شده حامل کالای اساسی 9 ماهه امسال در بندر شهید رجایی را 24 فروند اعلام کرد.

تین نیوز

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، تعداد کشتی های پهلودهی شده حامل کالای اساسی 9 ماهه امسال در بندر شهید رجایی را 24 فروند اعلام کرد. 

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" روز دوشنبه در تشریح عملکرد 9 ماهه شناورهای کالای اساسی (غیر کانتینری) در بزرگترین بندر تجاری ایران افزود : از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال یک میلیون و 196 هزار و 983 تُن کالای اساسی توسط 24 فروند کشتی تخلیه و بارگیری شده است. 

وی با اشاره به کاهش واردات کالای اساسی در 9 ماهه امسال ادامه داد : این کالاهای اساسی شامل گندم، کود، روغن، شکر، ذرت و برنج بوده است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد : از این میزان واردات کالای اساسی، 746 هزار و 464 تُن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد واردات گندم کاهش پیدا کرده است.

به گفته عباس نژاد ؛ از ۲۴ فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگ ترین بندر تجاری ایران، ۱۲ فروند کشتی مربوط به گندم و هفت فروند مربوط به کود بوده است.

وی کم ترین میزان واردات کالای اساسی را مربوط به 15 هزار و 857 تُن برنج اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است ؛ در 9 ماهه سال گذشته ؛ 2 میلیون و 150 هزار و 679 تُن کالای اساسی توسط 41 فروند کشتی به بندر شهید رجایی وارد که 20 فروند آن حامل یک میلیون و 276 هزار و 62 تن مربوط گندم بودند . 

بندر شهید رجایی یکی از مهم ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ ترین و پیشرفته ترین پایانه های کانتینری کشور را در اختیار دارد و حجم گسترده ای از عملیات جا به جایی کالاهای عمومی به خصوص محصولات فولادی، فله خشک (غله و سنگ آهن ) ، فله مایع ( روغن های خوراکی ) و فرآورده های نفت خام در این بندر انجام می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.