| کد خبر: 248224 |

آماده‌ سازی کشتی‌ های 2000 نفری برای جابجایی تماشاگران جام‌جهانی

علاوه بر شناورهای تندرو، دو کشتی با ظرفیت پذیرش بیش از ١٠٠٠ مسافر آماده راه اندازی خط دریایی مسافری بندر کیش- بندر حمد و بندر بوشهر- بندر حمد در قطر هستند.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علاوه بر شناورهای تندرو، دو کشتی با ظرفیت پذیرش بیش از ١٠٠٠ مسافر آماده راه اندازی خط دریایی مسافری بندر کیش- بندر حمد و بندر بوشهر- بندر حمد در قطر هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا حسین عباس نژاد درباره آماده سازی بنادر هرمزگان و شناورها برای جابه جابی تماشاگران و مسافران جام جهانی به قطر اظهار داشت: علاوه بر شناورهای تندرو، دو کشتی با ظرفیت پذیرش بیش از ١٠٠٠ مسافر آماده راه اندازی خط دریایی مسافری بندر کیش- بندر حمد و بندر بوشهر- بندر حمد در قطر هستند. 

وی با اشاره به توافقات با قطر برای خطوط دریایی از بنادر ایران ادامه داد: با توافقات انجام شده اقداماتی برای کاهش هزینه های سفر دریایی انجام داده ایم و قطری ها تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفتند از جمله اعمال تخفیفات بندری که منجر به کاهش هزینه های سفر دریایی می شود. همچنین در ایران هم تخفیفات ٩٠ درصدی بندری اعمال می شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه با مصوبه هیات وزیران هزینه سوخت شناورهای مسافری را کاهش دادیم، گفت: سهمیه ٨٠ درصد ٢٠ درصد سوخت شناورهای مسافری به تصویب هیات وزیران رسیده و این دستورالعمل آماده اجرا است. بر اساس مصوبه هیات وزیران از این پس سوخت شناورهای مسافری به صورت ٨٠ درصد یارانه ای و ٢٠ درصد بانکرینگ تامین می شود و ساز و کار اجرای این مصوبه آماده است. این اقدام در کاهش هزینه ها بسیار موثر بوده و امیدواریم شرکت نفت هر چه زودتر اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. 

عباس نژاد درباره تامین ناوگان مسافری دریایی برای ایام جام جهانی افزود: چک و بررسی دو فروند کشتی بزرگ با ظرفیت بیش از ١٠٠٠ مسافر انجام شده و همچنین در کنار آن شناورهای تندرو با ظرفیت ٢۵٠ مسافر فعال هستند که در حال حاضر این تندرو ها در خط دریایی ایران - امارات مشغول به کارند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو فروند کشتی با ظرفیت بالای ١٠٠٠ نفر از دو سال گذشته وارد ایران شدند اما به دلیل مسائل مرتبط با سوخت و شرایط کرونا فعال نبودند و در حال حاضر برای جابه جایی مسافران از نظر فنی آماده به کار هستند و بازرسی های فنی این کشتی ها انجام شده است. 

وی با بیان اینکه تمام هماهنگی ها بین دولت ایران و قطر برای برقراری خطوط دریایی مسافری از بنادر کیش و بوشهر به بندر حمد در قطر انجام شده است، تاکید کرد: موضوع مهم این است که برای فعال سازی این خطوط در ایام جام جهانی، لجستیک داخلی قطر تا چه حد امکان جابه جایی مسافران از بندر حمد تا دوحه را داشته باشد. به هر حال از لحاظ آمادگی های بندری و ناوگان ما شرایط برقراری این سفرهای دریایی را داریم. تمام اقدامات برای راه اندازی این خطوط بین دو طرف ایران و قطر انجام شده اما در حال حاضر مشخص نیست این خط دریای در بازه زمانی جام جهانی شروع به کار کند. 

عباس نژاد گفت: هر لحظه آماده برقراری خط دریایی بین بندر حمد در قطر هستیم اما مشخص نیست در برای بازی جام جهانی این خط فعال شود. 

وی درباره قیمت بلیت خط دریایی بندر کیش- بندر حمد اظهار داشت: قیمت بلیت هنوز نهایی نشده چراکه قیمت های تعیین شده با تخفیفات بندری که قطر برای شناورهای ایرانی در نظر گرفت، تغییر کرد و  با همکاری دفاتر مسافرتی و آژانس ها در حال تعیین قیمت نهایی بلیت خط دریایی تا قطر هستیم .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.