| کد خبر: 253150 |

در بهمن ۱۴۰۱ محقق شد؛

افزایش ۶۵ درصدی ترانزیت در بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طی بهمن ماه امسال بیش از ۴ هزار تن انواع کالا از طریق بندر شهید باهنر ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشت.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طی بهمن ماه امسال بیش از ۴ هزار تن انواع کالا از طریق بندر شهید باهنر ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی اظهارکرد: از مجموع ۱۲۳ هزار و ۱۲۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده در بندر شهیدباهنر، ۴ هزار و ۶۷۵ تن به کشورهای  ترکمنستان، ارمنستان و عراق ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: عمده کالای ترانزیتی شامل خودرو، میوه، تره بار و خشکبار بوده که از بندر شهید باهنر به مقصد سه کشور ترکمنستان، ارمنستان و گرجستان ترانزیت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در خصوص کالاهای کاپوتاژ شده از این بنادر نیز گفت: طی این مدت ۱۴ هزار ۵۷۲ تن از کالاهای غیرنفتی به جزایر این استان کاپوتاژ شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

گفتنی است؛ بندر شهیدباهنر جزو بنادر فعال و قدیمی و سومین بندر ترانزیتی و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان محسوب می شود.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این بندر در امور صادرات کالای غیرنفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بین المللی فعالیت های  دارد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.