| کد خبر: 178897 |

◄ راه‌اندازی خط تجاری دریایی بندر جاسک-بندر سویق کشور عمان

تسهیل صادرات در بنادر شرق استان هرمزگان، در راستای رونق و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان، بابیان این‌که بندر جاسک، در حوزه دریای عمان استراتژیک است، گفت: زیرساخت‌های مناسب بندری و گمرکی در جهت توسعه صادرات و فعالیت‌های تجاری و مسافری با کشور عمان در این بندر احداث‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر، حمیدرضا محمدحسینی بابیان این‌که شهرستان جاسک دارای ۳۲۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان هست، گفت: بندر جاسک یکی از بنادری است که اهمیت آن در ظرفیت‌های صادراتی به کشور عمان، به دلیل همسایگی با این کشور، در حال رشد و گسترش است.

وی با اشاره به این‌که جاسک به آب‌های آزاد و اقیانوس هند مشرف هست، ادامه داد: ﺁﺑﺨﻮﺭ اسکله‌های ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه در حال حاضر ۴,۵ ﻣﺘﺮ است.

محمدحسینی داشتن کم‌ترین فاصله دریایی با مسقط و بندر صحار عمان را یکی از مزیت‌های بندر جاسک دانست و افزود: زیرساخت‌های مناسب بندری و گمرکی در جهت توسعه صادرات و فعالیت‌های تجاری و مسافری با کشور عمان در این بندر احداث‌شده است.

این مقام مسئول با تصریح این‌که بندر جاسک، در حوزه دریای عمان استراتژیک است، گفت: خط تجاری بندر جاسک_ بندر سویق کشور عمان، با بارگیری حدود ۸۰۰ تن انواع پالت‌های یک و سه تنی سرامیک و سنگ‌های ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و شرق استان خاطرنشان کرد: شروع فعالیت این خط تجاری به‌وسیله یک فروند شناور فلزی «دوبه موتوردار Barfin» با طول ۵۷ متر و آبخور چهار متر که ظرفیت بارگیری حدود ۱۴۰۰ تن کالا را دارد، از بندر جاسک آغاز شد.

هم‌چنین محمد زارعی، رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک در این رابطه بابیان این‌که محموله‌های فوق از شهرهای اصفهان و یزد به بندر جاسک منتقل‌شده بود، گفت: با راه‌اندازی این خط تجاری، امکان حمل کالاهای سنگین و کانتینری از بندر جاسک به کشور عمان امکان‌پذیر است.

زارعی با اشاره به این‌که این بندر در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ از رشد فعالیت بندری ۲۴ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته برخوردار بوده است، گفت: صاحبان کالا با توجه به نزدیکی این بندر به بنادر کشور عمان متقاضی جابجایی کالا از بندر جاسک است.

اضافه می‌شود: بندر جاسک در ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.